Zdjęcie: Youtube.com / kicha 1
Reklama

Komenda Miejska Policji w Rzeszowie zwróci się do kolei, by rozważyła zamontowanie zapór na przejeździe kolejowym na ulicy Warszawskiej w Rzeszowie.

To pokłosie środowego tragicznego w skutkach wypadku na tym przejeździe. Rozpędzony szynobus relacji Rzeszów – Stalowa Wola zmiażdżył volkswagena passata, którym jechały trzy osoby, z czego dwie zginęły: 27-letni kierowca i 19-letnia pasażerka VW, a druga pasażerka w wieku 18 lat w ciężkim stanie trafiła do szpitala.   

– Do kolei wystąpimy z wnioskiem, by rozważyła zamontowanie na przejeździe zapór. Celem jest poprawa bezpieczeństwa – mówi Adam Szeląg, rzecznik rzeszowskiej policji. 

Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe zapewnia, że zawsze po takich zdarzeniach, wspólnie z zarządcą drogi i policją,  szczegółowo są analizowane sytuacje i okoliczności wypadków. – Tak będzie i w tej sytuacji – zapowiada Jakubowski. 

Kolej przypomina, że czerwone pulsujące światło i sygnał dźwiękowy na przejazdach włączają się minimum 30 sekund przed przejazdem pociągu. – Bezwzględnie należy zatrzymać się do czasu wyłączenia sygnalizacji. Oprócz czerwonego światła i sygnałów dźwiękowych o właściwym zachowaniu na przejeździe informują kierowców znaki oraz linia zatrzymania na jezdni – dodaje Karol Jakubowski. 

Przedstawiciele PKP PLK twierdzą, że liczba sygnałów dla jadącego zgodnie z przepisami kierowcy pozwala na bezpieczne przekroczenie toru. – Trzeba pamiętać, że nie tylko kierowca uczestniczy w zdarzeniu, ponieważ kierowca przez niewłaściwe zachowanie naraża życie pasażerów i maszynistów – zaznacza Jakubowski. 

To już drugi wypadek w tym roku na przejeździe kolejowym na ulicy Warszawskiej. 4 maja szynobus uderzył w nissana. Tamten wypadek, na szczęście, nie zakończył się tragicznie, ale trzy osoby zostały ranne. Od dawna kierowcy alarmują, że przejazd na ul. Warszawskiej jest niebezpieczny. Śledztwo ws. środowego wypadku wszczęła rzeszowska prokuratura

Na przejeździe kolejowym obecnie zamontowane są sygnalizatory świetlne. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zapewnia, że podczas środowego wypadku sygnalizatory działały prawidłowo. Policja podejrzewa, że kierowca VW do nich się nie zastosował. 

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

12 KOMENTARZE

  1. To bym miał pretensje do taryfiarza że zamordował mi matkę… A nie do PKP, maszynisty, kierowcy busa, pogody, Ferenca, ciebie, twoich dzieci – i wszystkich tylko nie kierowcy samochodu którym wjechał wprost pod pociąg mimo tego że miał jebany obowiązek się zatrzymać przed przejazdem i upewnić czy nie jedzie pociąg…

  2. Gdy jedziesz 50 km/h to wszystko jest wyraźne i widoczne. A co do pieszych, to jak się poczeka 20 sekund dłużej to i tam można bezpiecznie przejść na drugą stronę.

  3. A co to jest za argument? , Jeszcze jakby jechał od strony Głogowa do Rzeszowa to rozumiem, że mógł nie zobaczyc pociągu bo zasłaniał go bus ( Nie pisząc o tym , że zignorował znak STOP i światło ) , ale stojąc na skręcie i rozglądajac sie tylko w prawo czy nic nie jedzie , i nie popatrzeć w lewo czy jedzie pociag , potem ignorując znak stop i czerwone światło , Szkoda , że zginęli :/ , ale wypadek jak setki innych

  4. Zapory powinny być tam od dawna ponieważ przejazd graniczy z drogą o bardzo dużym natężeniu ruchu. Szkoda tylko że była potrzebna dopiero śmierć 3 osób aby dopiero jakiś zleniwiały urzędas o tym pomyślał

  5. dot. ul krakowskiej – bo piesi akurat tez uwazaja sie za niesmiertelnych, a i kierowcy tez jada jak poj…ni – oststni tantedy przejezdzalem rano i faktycznie jadac pod gorke swiatla oslepiaja niemilosiernie przy mokrej nawierzchni pieszy jest praktycznie niewidoczny, i poza tym gdy przez to zostanie uratowana choc 1 osoba to warto – bo akurat to przejscie jest faktycznie feralne

  6. pomysl.. – jakby np tryfiarz wiozl twoja matke? – … a wiadomo powszechnie gdzie oni ( nie wszyscy) maja znaki stop i wlacznie kierunkowskazow… i zakonczyloby sie to tak jak w tym przypadku … to co bys napisal?
    – nie stety w wypadkach komunikacyjnych nie gina wylacznie ci, ktorzy nie stosuja sie do panujachych przepisow drogowych…

  7. moim zdaniem w obszarze miejskim- wszystkie przejazdy kolejowe powinny posiadac zapory” polowkowe”, gdyz w wzmorzonym ruchu szczegolnie w godzinach szczytu latwo o pomylke …

  8. A dlaczego mają być tam zapory? Facet bez wyobraźni – nie zatrzymując się – przejechał przez tory i dlatego mają być zapory? Na tej samej zasadzie zakażmy sprzedaży noży, bo ktoś, gdzieś zabił nim kogoś. Podobnie z sygnalizacją świetlną na ul. Krakowskiej – tam gdzie na początku grudnia kierowca zabił pieszego. Po co tam światła? Może wszędzie gdzie są przejścia dla pieszych wybudujmy sygnalizacje świetlne?

Comments are closed.