Pierwsza edycja przewodnika po Rzeszowie miała 5 tysięcy egzemplarzy. Kolejna ma mieć już 10 tys. Jeśli chcesz się pochwalić swoim biznesem związanym z turystyką, zgłoś się do Urzędu Miasta.
W 2017 roku po raz pierwszy ukazał się kieszonkowy przewodnik po Rzeszowie, w którym znalazło się około 30 miejsc, które mogą umilić i ułatwić turystom pobyt w stolicy Podkarpacia.
Otwierają go informacje dotyczące Rzeszowa i jego lokalizacji. Dalej znajdują się w nim wiadomości na temat historii stolicy Podkarpacia, szlaku rowerowego Green Velo, czy dostępności komunikacyjnej miasta.
W przewodniku znajdują się również informacje dotyczące kąpieliska na Żwirowni, czy terenów rekreacyjnych nad Wisłokiem. Oczywiście, nie brakuje też informacji o takich miejscach jak Rynek, deptak przy ul. 3 Maja, kościół farny, fontanna multimedialna, wille secesyjne, czy zamek Lubomirskich.
Do tego dołożono również informacje o największych imprezach kulturalnych w mieście: Święcie Paniagi, czy Europejskim Stadionie Kultury oraz zestawienie instytucji kultury, które znajdują się w Rzeszowie.
Do tego został dołączony również kalendarz imprez kulturalnych i sportowych oraz informacje praktyczne, czyli gdzie znajduje się informacja turystyczna, numery do korporacji taksówek, czy wykaz postojów taksówek, informacje dotyczące komunikacji miejskiej oraz mapka z najważniejszymi linami autobusowymi i wykaz Punktów Obsługi Podróżnego.
W przewodniku pojawiła się również część komercyjna, a mianowicie informacje o noclegach, restauracjach, miejscach, w których można spędzić czas wolny, np. boisko do minigolfa, wypożyczalniach, np. sprzętu wodnego. Do przewodnika była również załączona mapka, na której było zaznaczone wszystkie punkty opisane w przewodniku.
Przewodnik został wydany w 5 tysiącach egzemplarzy w czterech językach: polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim. Obecnie jest on dostępny w formie PDF w serwisie informacyjnym Urzędu Miasta.
– Ideą przewodnika było to, aby do współpracy zaprosić wszystkie podmioty na terenie Rzeszowa, które mają cokolwiek wspólnego z turystyką – wyjaśnia Kamil Czyż, wicedyrektor wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej w rzeszowskim magistracie.
– Każdy, kto chciał mieć w przewodniku reklamę, podpisywał z miastem umowę i w ramach niej znajdowała się jego działalność na kartach przewodnika – dodaje.
Przewodnik był rozdawany na targach turystycznych, na których promuje się Rzeszów, a także na różnych imprezach, jak chociażby Festiwal Partnerstwa we Lwowie, a także w Punktach Informacji Turystycznej. Przewodnik jest też udostępniany bezpłatnie wszystkim podmiotom, które zgłoszą się po niego do urzędu.
– Przewodnik cieszył się tak dużym zainteresowaniem, że obecnie nie mamy już w wersji papierowej ani jednego, dlatego chcemy wznowić druk. Tym razem planujemy wydać 10 tys. egzemplarzy. W związku z tym do współpracy zapraszamy wszystkich tych, którzy na terenie Rzeszowa oferują noclegi, którzy mają restauracje, bary, którzy prowadzą miejsca, w których można spędzać wolny czas, a nawet taksówkarzy – wylicza Kamil Czyż.
Każdy, kto byłby zainteresowany taką formą promocji powinien zgłosić się do urzędu do końca stycznia br. pisząc na adres: promcja@erzeszow.pl
Opłata za stronę w przewodniku wynosi 200 zł. – Podmiot, z którym podpisujemy umowę, zobowiązany jest zapłacić, gdy przewodnik ukaże się już w wersji papierowej. Opłata jest po to, by wybrać te podmioty, które znajdą się w przewodniku. Urząd nie może wybrać arbitralnie tych, których chce promować, więc po prostu zawieramy umowy z tymi, którzy chcą – tłumaczy Czyż.
Przewodnik zostanie wydrukowany najpóźniej do końca marca. Nie ma ograniczeń jeśli chodzi o ilość zgłaszanych podmiotów. – Nam zależy na tym, aby takie miejsca wypromować. Im więcej, tym lepiej – zachęca Kamil Czyż.
(jg)
redakcja@rzeszow-news.pl