Plac Śreniawitów wyremontowany. Kierowcy mogą już z niego korzystać [ZDJĘCIA]

6
Reklama

Wykonawca modernizacji placu Śreniawitów w Rzeszowie zakończył roboty. Kierowcy mogą się już cieszyć z jazdy po równej nawierzchni.

 

Remont placu Śreniawitów przeprowadziła firma Eurovia. Roboty rozpoczęły się 27 kwietnia i miały trwać tydzień. Zgodnie z zapowiedziami, ruch przez plac Śreniawitów w piątkowy poranek został puszczony. 

– Roboty zakończyły się już w czwartek o godz. 21:00. Stara nawierzchnia została zdjęta, położono tzw. geosiatkę, która wzmacnia podłoże, a także dwie warstwy asfaltu. Na placu Śreniawitów zainstalowano również pętle indukcyjne, a w sygnalizacji świetlnej wymieniono sterowniki ruchu i zamontowano nowe kamery – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Remont placu Śreniawitów kosztował ponad 1,8 mln zł. Był konieczny, ponieważ nawierzchnia placu była pełna kolein, a pokonanie placu przypominało jazdę po muldach. Przez plac Śreniawitów dziennie przejeżdża ok. 30 tys. samochodów, korzysta z niego 27 linii autobusowych. 

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

6 KOMENTARZE

  1. Plac Śreniawitów – jeden problem pozostał :
    Kierowcy jadący od strony hali na Podpromiu w kierunku Galerii Graffica nie zatrzymują się na światłach przed przejściem dla pieszych pod Pizzerią Gondola. Sygnalizacja jest, natomiast kierowcy jej nie widzą.
    Codziennie przed pieszymi przejeżdża na pełnej prędkości auto. Tłumaczenie UM ZD, że sygnalizacja jest zgodna z przepisami i nierobienie nic w tym temacie, obarcza Was winą za zdarzenia które tam nastąpią.
    Nowa nawierzchnia pozwala na szybszą jazdę, więc teraz już nie wyhamują przed pieszymi. Pisałem, dzwoniłem, prosiłem.

  2. lxi bez korków? Gdybyś mieszkał w centrum miasta to inaczej byś to widział. Gdyby nie policjanci (brawa dla ich przełożonych) to skrzyżowanie Jagiellońskiej, Hoffmanowej, Langiewicza i Unii Lubelskiej byłoby nie do przejechania – właśnie tędy została puszczona obwodnica remontu. A nawiasem mówiąc właśnie to skrzyżowanie – podczas zamknięcia placu Śreniawitów – utwierdziło mnie w przekonaniu, że większość kierowców nie zna przepisów. Jak można nie wiedzieć kto ma pierwszeństwo przejazdu? Hmmm

  3. Nie mam żadnych zastrzeżeń, co do wykonanych prac.
    Nie popieram swojej hipotezy żadnymi badaniami na temat skutków modernizacji, ale czy nie lepiej byłoby w tym miejscu stworzyć duże rondo? Zrównanie dwupasmowym owalnym rondem ulic Dąbrowskiego, Lisa Kuli, Hetmańskiej i Kilara zapewne pochłonęłoby więcej środków, ale czy w perspektywie czasu i zwyżkowej tendencji liczby samochodów w centrum nie byłoby to złe rozwiązanie? To miejsce aż się prosi o wkład poważnego projektanta.
    Szczególnie po wejściu w życie buspasów. Ulice stoją do tego skrzyżowania spod Outletu, od mostu Zamkowego, czasem nawet od Chrzanowskiej. Korek, to do niedawna pojęcie raczej nieprzypisywane miastu Rzeszów.

  4. Teraz czas wziąć się za remont studzienek które powpadały praktycznie na wszystkich ulicach miasta. Na nowej Lubelskiej jest na szczęście tylko jedna i dziura w tym miejscu jest olbrzymia (obok komisu w kierunku Centrum)….

Comments are closed.