GDDKiA wybrała wykonawcę odcinka drogi ekspresowej S19 Kamień – Sokołów Młp.

4
Zdjęcie: GDDKiA Rzeszów
Reklama

Prawie 235 mln zł będzie kosztowała budowa blisko 8-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Kamień do węzła Sokołów Małopolski Północ. 

Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrada w czwartek wybrał wykonawcę tego odcinka S19. Jest nim konsorcjum firm: Mostostal Warszawa i Acciona Construccion. Ich oferta opiewała na kwotę 234 mln zł i – jak twierdzi Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału GDDKiA – była najkorzystniejszą złożoną w przetargu na zaprojektowanie i budowę S19. Odcinek od węzła Kamień do węzła Sokołów Młp. Północ ma 7,9 km. 

Umowa z konsorcjum zostanie podpisana, jeżeli nie będzie odwołania od wyboru wykonawcy drogi, a kontrola przetargu przez Urząd Zamówień Publicznych zakończy się pozytywnie. 

Odcinek S19 od Kamienia do Sokołowa Młp. ma być realizowany w systemie „projektuj i buduj”. Wykonawca będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie tego odcinka „ekspresówki”, zdobycie zezwolenia na realizację inwestycji, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie S19. 

Wybrany przez GDDKiA wykonawca zadeklarował, że drogę wybuduje w ciągu 34 miesięcy i daje na nią 10 lat gwarancji. Do okresu zimowego, czyli od 15 grudnia do 15 marca, będą wliczane tylko prace związane z zaprojektowaniem S19. 

Odcinek S19 Kamień – Sokołów Młp. Północ jest częścią dużego przetargu, który obejmuje zaprojektowanie i budowę „ekspresówki” od węzła Nisko Południe (bez węzła) do węzła Sokołów Młp. Północ (z węzłem). Cały odcinek podzielono na trzy zadania: Nisko Południe – Podgórze (ok. 11,5 km), Podgórze – Kamień (ok. 10,5 km), Kamień – Sokołów Młp. Północ (ok. 7,9 km).

W czwartek wybrano ofertę na ten ostatni odcinek. – Oferty na kolejne dwa wybrane zostaną w najbliższym czasie – zapowiada Joanna Rarus z GDDKiA. 

Zdjęcie: GDDKiA Rzeszów

S19 wchodzi w skład szlaku Via Carpathia, który ma połączyć północ i południe Europy – Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym i Śródziemnym. W Polsce droga ma liczyć łącznie ok. 760 km i przebiegać drogami S8 i S19.

Podkarpacki odcinek „ekspresówki” będzie liczył ok. 170 km. Do tej pory wybudowano ponad 30 km drogi. Na kolejne 66 km opracowywana jest koncepcja. Z kolei w przetargu „projektuj i buduj” z sześciu odcinków (54 km) do czterech wybrano już najkorzystniejsze oferty. Ostatnie ponad 18 km dotyczy przetargu na opracowanie koncepcji programowej. GDDKiA jest na etapie wyboru najkorzystniejszej oferty. 

Politycy PiS obiecują, że S19 ma być gotowa do 2024 roku, a jeszcze wcześniej, bo w 2021 roku, odcinek Rzeszów – Lublin. Cały podkarpacki odcinek S19 ma zapewnione finansowanie.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

4 KOMENTARZE

  1. Jak to? A dlaczego tak drogo? Ponad 8 milionów euro za 1 km? Dopiero co niedawno PiS twierdził, że taka cena za autostrady to złodziejstwo, bo w Europie budują za 3 miliony. Czyżby teraz sami kradli?

  2. S -19 ma być częścią drogi Via Carpatia z północy na południe Europy. . Jak skończą budowę to zaczną ją poszerzać na odcinkach z jedną o drugą nitkę bo po oddaniu całej drogi stanie się po prostu za ciasna. Ciekawy jestem, kto zatwierdza taką drogę ekspresową z jedną nitką. No chyba że zakładają, że przejazd będzie tak drogi, że prawie nikt nie będzie ją jeździł.

  3. Grafik od map trochu robi babola (błąd) przedstawiając S19 między Jasionką a Sokołowem jako drogę o dwóch nitkach, bowiem w rzeczywistości są tam wahadła, więc raczej należy ten odcinek przedstawiać tak jak robią to graficy z http://ssc.siskom.waw.pl/

Comments are closed.