Zdjęcie: Google Maps

W tym roku dokumentacja, za rok remont – takie plany ma rzeszowski magistrat względem biurowca przy ulicy Targowej. Jakie wydziały tam przeniosą?

Miasto Rzeszów od sierpnia 2019 roku jest właścicielem 10-piętrowego biurowca przy ul. Targowej. Otrzymało go od marszałka województwa w zamian za 30-arową działkę przy ul. Szpitalnej i 2 mln zł, które musiało dopłacić miasto.

Województwo obiektu przy ul. Targowej już nie potrzebowało, bo funkcjonujące tam Podkarpackie Biuro Geodezji i Terenów Rolnych, Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz Podkarpackie Biuro Planowania Przestrzennego przeniesiono do nowej siedziby Urzędu Marszałkowskiego przy ul. Lubelskiej.

Po wyprowadzce wojewódzkich urzędników w budynku zostali: Miejski Zarząd Dróg, Punkt Obsługi Podróżnego ZTM, dyrekcja Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej oraz Straż Miejska. Miasto, tuż po przejęciu wieżowca, zapowiadało jego remont. W czwartek Urząd Miasta ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej.

– Chcemy wnętrze budynku unowocześnić, odświeżyć i dopasować do naszych potrzeb. Planujemy tym roku prace projektowe, w następnym roku przetarg na remont – mówi Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - InstagramObserwuj nas na Instagramie!

Plan przewiduje remont parteru wieżowca, jego pierwsze piętro oraz piętra od IV do X. Do odnowionych wnętrz biurowca mają przenieść się najwcześniej pod koniec 2021 roku: wydziały inwestycji, pozyskiwania funduszy, Biuro Audytu Wewnętrznego, Miejski Konserwator Zabytków oraz całe Biuro Obsługi Informatycznej i Teleinformatycznej.

Ratusz na remont wieżowca planuje wydać 1,8 mln zł. 

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama