Zdjęcie: Mosty Gdańsk

W maju 2021 roku ruszy budowa tunelu pod rondem Pobitno? Miejski Zarząd Dróg liczy na to, że ten optymistyczny wariant uda się zrealizować. 

Mosty Gdańsk (wartość kontraktu 1,4 mln zł) z półrocznym opóźnieniem zakończyły projektowanie jednej z ważniejszych inwestycji drogowych w Rzeszowie – tunelu pod rondem Pobitno.

Aż takie opóźnienie wygenerowała epidemia koronawirusa, która wstrzymała na jakiś czas m.in. prace geologiczne. Obostrzenia sanitarne, które systematyczne od marca wprowadzał rząd, powodowały także, że gdański projektant nie mógł przyjechać do Rzeszowa na prace w terenie.

Niemniej jednak projekt inwestycji w końcu udało się zakończyć. – Mamy także decyzję środowiskową. W połowie grudnia planujemy złożyć wniosek o zezwolenie realizacji inwestycji drogowej do wojewody – mówi nam Andrzej Maciejko, p.o. dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Procedura wydawania ZRID-u trwa trzy miesiące. To oznacza, zakładając optymistyczny wariant, że już w marcu 2021 roku będzie można ogłosić przetarg na wykonawcę. – Jeśli wszystko poszłoby zgodnie z planem to już w maju w zasadzie moglibyśmy podpisać umowę z wykonawcą i rozpocząć prace – wyjaśnia dyrektor Maciejko.

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - InstagramObserwuj nas na Instagramie!

Całość inwestycji ma potrwać maksymalnie dwa lata, a to oznacza, że tunel powinien być gotowy najpóźniej do 2023 roku, czyli z rocznym opóźnieniem względem pierwotnych planów. – W trakcie trwania prac z pewnością będą utrudnienia w ruchu, ale nie planujemy całkowicie zamykać ronda na czas przebudowy – zapewnia Maciejko.

Przebudowa ronda jest konieczna. Każdego dnia pokonuje je ok. 70 tys. kierowców. Rondo jest przeciążone. Projekt inwestycji, oszacowanej na ponad 100 mln zł, zakłada, że pod rondem powstanie około 200-metrowy tunel. Będzie się zaczynał w okolicach skarbca Narodowego Banku Polskiego przy al. Armii Krajowej a zakończy na skrzyżowaniu z ulicą Morgową.

Nie tylko powstanie tunel, ale również samo rondo zostanie przebudowane. Co prawda zostanie ono na dotychczasowym poziomie, ale powstaną przy nim dodatkowe prawoskręty w kierunku Przemyśla.

 

joanna.goscinska@rzeszow-news.pl

Reklama