Reklama

Z powodu małego zainteresowania pasażerów, Przewozy Regionalne od 1 lipca likwidują dwa pociągi z Rzeszowa: do Boguchwały i Zamościa. W zamian od października będą do Gorlic.

Decyzję o likwidacji pociągów do Boguchwały (odjazd o 7:37, kursuje od poniedziałku do piątku) oraz powrotnego (odjazd o 7:57) a także do Zamościa Wschód (odjazd o 7:13) i powrotnego (odjazd o 18:43) podjął 7 czerwca zarząd województwa podkarpackiego, który jest organizatorem połączeń regionalnych.

W przypadku połączenia Rzeszów – Zamość, od 2 lipca pociąg ten będzie kursował tylko w niedziele. – Likwidacja codziennych kursów do Boguchwały i Zamościa jest spowodowana małą liczbą pasażerów.

– Od 12 czerwca zmienił się rozkład jazdy. Pociąg z Zamościa przyjeżdża do Rzeszowa zbyt późno [o 23:39 – red.]. Dla pasażerów to nie jest dobra pora – tłumaczy Krzysztof Pawlak z Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Rzeszowie.

Szczególnie, że Przewozom Regionalnym pasażerów z Zamościa zabiera pociąg, należący do spółki PKP Intercity, który przyjeżdża wcześniej. Ten pociąg do końca wakacji będzie codziennie kursował. Od 1 września tylko w weekendy.

Na miejsce likwidowanych pociągów przez PR, spółka od 1 października uruchomi nowe połączenia z Rzeszowa do Gorlic. – To będą połączenia weekendowe z myślą o studentach i młodzieży szkolnej – dodaje Krzysztof Pawlak.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

3 KOMENTARZE

  1. Tak, popieram.
    Powinno być zapewnione połączenie codzienne w obie strony Rzeszów-Zamość-Rzeszów (jako PR – zatrzymujący się na wszystkich przystankach).
    Mógłby być nawet z Zamościa do Przeworska czy Jarosławia, skomunikowany z PR Przemyśl-Rzeszów Gł.
    A kursy z Rzeszowa do Boguchwały – przedłużyć do Strzyżowa czy Jasła

  2. Skoro jest wcześniej codzienny (do 31.08) IC do Zamościa to rozumiem, że UMWP nie chce płacić za wożone powietrze w pociągach PR (choć zostaje jeden – niedzielny Rzeszów-Zamość)

  3. Zamiast likwidować osobowe do Boguchwały , należałoby je wydłużyć do Jasła . Nie rozumiem likwidacji osobowych do Zamościa . Zamiast tego , można byłoby je skrócić tak , by jeździły w relacji : Przeworsk – Zamość , ponieważ należy utrzymać połączenie Zamościa z Rzeszowem . Tak , dzięki przesiadce w Przeworsku – pozostałoby , co jest tym ważniejsze , że ruch pasażerski na szlaku : Zwierzyniec – Munina przez Susiec , Horyniec , Werchtatę , Lubaczów – jest niewielki . Dodatkowo : remont szlaku : Werchrata – Horyniec Zdrój jest konieczny , by tam na nowo było 70km/h .

Comments are closed.