Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne coraz bliżej. Nowe wizualizacje

13
Zdjęcie: Materiały Zarządu Transportu Miejskiego
Reklama

W styczniu 2018 roku ma zostać ogłoszony przetarg, a najpóźniej do 2020 roku Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne ma stać się rzeczywistością. Póki co, mamy nową wizualizację placu przed dworcem PKP.

Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie jest już gotowy do przetargu na zaprojektowanie i wykonanie Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego. Według planów ma on zostać ogłoszony już w styczniu. Wybrana firma ma stworzyć projekt i realizować inwestycję w oparciu o kolejną koncepcję przygotowaną przez ZTM.

– W zasadzie wiele się w niej nie zmieniło. Nie wiemy jeszcze, jak będzie wyglądał plac przed dworcem. Jego ostateczny kształt zależy od tego, jak PKP zmodernizuje Dworzec Główny – tłumaczy Anna Kowalska, dyrektor ZTM.

Nowa koncepcja zakłada, iż strefa dla pasażerów przed dworcem PKP będzie „usłana” wysokimi słupami, które będą zakończone okrągłymi dachami.

Całe Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne zakłada powiązanie ze sobą transportu zbiorowego: MPK i komunikacji międzynarodowej, postoju taksówek, stacji dla rowerów.

W planach są podziemny parking (ok. 300 miejsc) oraz postój taksówek – również pod ziemią. Oba te miejsca mają być połączone podziemnym tunelem z dworcem PKP, tak, aby pasażer nie wychodził na zewnątrz przy padającym deszczu, czy śniegu, tylko od razu  w podziemnym „garażu” wsiadł do samochodu, odjechał wygodnie i bezpiecznie.

Na powierzchni parkingów ma nie być, ponieważ ten teren zostanie przeznaczony dla autobusów komunikacji MPK i autobusów międzynarodowych.

W planach jest również budowa przejścia podziemnego rozciągającego się od ul. Grottgera do ul. Kochanowskiego. Ponadto, między  ulicami  Asnyka, Grottgera i placem Kilińskiego powstanie skrzyżowanie.

Miasto Rzeszów RCK będzie wspólnie realizować z PKP PLK i PKP Nieruchomości.  O kolejowych inwestycjach pisaliśmy TUTAJ.

Ratusz szacuje, że za miejską część budowy RCK zapłaci około 70 mln zł, z czego spodziewa się, że w 85 procentach inwestycja zostanie dofinansowana z unijnego programu Polska Wschodnia. Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne ma pojawić się w stolicy Podkarpacia nie później, jak do 2020 roku.

Zdjęcie: Materiały Zarządu Transportu Miejskiego

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

13 KOMENTARZE

  1. Bez kompleksowego docelowego rozwiązania FUNKCJONALNEGO centrum przesiadkowego komunikacji kolejowej i samochodowej, dalekobieżnej i lokalnej, miejskiej zbiorowej i indywidualnej z uwzględnieniem terenu dworca PKS i PKP inwestycja będzie chora, ułomna, poroniona. Fragmentaryczne „wizje” nie są godne „miasta innowacji”.
    W pierwszej kolejności chciałbym zobaczyć publikację schematów funkcjonalno-przestrzennych pokazujące drogi jakie będą mieli do przebycia pieszo przesiadający się podróżni. Wizualizacje to na końcu.

  2. Pkp to jeszcze jakos wyglada nalezaloby w pierwszej kolejnosci wziazc sie za Pks bo to wstyd na cala Polske jak ktos trafnie ujal wyglada jak za zaborow a mamy XXI w

    • No bo to fakt : budowany w 1858- a rozbudowa i kosmetyka w 1908
      Więc sporo lat minęło i nic ” Pikuś” czyli co Polska : A_B_C_ czy D
      Bo Kraków czekał tylko 40 lat a my co mamy wizualizacje i zapewnienie że PKS-u nie ruszą bo kasy na nowy nie ma kolejny relikt z lat 60-tych – a może zostanie jako zabytek : O!
      : Zgroza

  3. To jakaś groteska. ZTM +PKP +PKS łącznie – to może mieć jakiś sens. Koncepcja infantylna godna „przepraszam” Lubaczowa. Czy to znaczy że ZTM jest inwestorem. Inwestorem ma być miasto. To miejsce ma pełnić wiele funkcji o których nie myśli ZTM. Kurcze – bilecik do kontroli.

  4. Projektant chyba naoglądał się za dużo komiksów. Ten parasol na wysokości ok. 8m ma niby chronić przed słońcem, deszczem czy …… głupotą????

    • To tam do góry na te „parasole” będzie głupota tych innowatorów fruwać a w okresie świąt to jeszcze tą głupote podświetlą i dopiero będzie :
      Centrum idiotyzmu z kretynizmem na 8 metrowych słupach
      faktycznie rewelacja innowacyjna

  5. Chyba zaczyna się już kampania wyborcza bo jak z rękawa wychodzą projekty.Ktoś chyba zapomniał o kolejka jednotorowa.Ale jak dalej projekty komunikacyjne przedstawiać najlepszy fachowiec dyrektor kowalska to już wiadomo, że na nowych przystankach będą jej plakaty wyborcze.

  6. Faktycznie wizualizacja prawie że kosmiczna – nie takie plany już w życiu widziałem
    Ważne aby to było funkcjonalne/ przemyślane nie na wczoraj a na jutro/ aby to przeanalizowali fachowcy a nie Ci co sie im coś wydaje czy zdaje że tak ma być i to jest super oraz aby układ komunikacyjny był przemyśnany we wszystkich obcjach a nie za rok czy dwa ktuś ze złotego taboretu sie obudzi że potrzebny jeszcze lewoskręt lub prawoskręt i zaczną dłubać –
    Lepiej myśleć tydzien a potem zrobic za jeden dzień niż przerabiac / poprawiać/ modernizowac / aby było ze robota sie robi
    No a najważniejsze co z tą ruderą PKesu i składem węgla i całą zabudową z czasów zaborów ?

Comments are closed.