Obwodnica południowa powstanie? Wojewoda ma nową koncepcję [FOTO/MAPY]

65
Reklama

Nie tylko przez Rzeszów, ale również Boguchwałę i Tyczyn powinna rozciągać się obwodnica południowa dla stolicy Podkarpacia – proponuje wojewoda Ewa Leniart (PiS). Ratusz nie mówi „nie”.

 

W środę w urzędzie wojewódzkim w Rzeszowie wojewoda Leniart spotkała się z władzami miasta, by omówić nową koncepcję budowy obwodnicy południowej. Ratuszowe plany wywołują kontrowersje, na ich realizację wojewoda w ubiegłym roku nie wydała zgody, a tym samym miasto nie dostało dofinansowania inwestycji w wysokości 277 mln zł. Budowa szacowana jest na ok. 450 mln zł. Od maja na linii ratusz – urząd wojewódzki jest poważny konflikt. 

Przypomnijmy: miasto chce wybudować prawie 6-kilometrową obwodnicę południową od ul. Podkarpackiej do al. Sikorskiego, która biegłaby przez osiedla Zwięczyca, Budziwój i Biała. W pierwotnej wersji ratusz zaplanował także budowę kilometrowego mostu, który przecinałbym rzeszowski zalew na wysokości tzw. Ptasiej Wyspy. Przebieg trasy obwodnicy wywołał skuteczne protesty okolicznych mieszkańców i ekologów. 

Interesów mieszkańców broni wojewoda Ewa Leniart, która w środę, nie pierwszy raz, zapewniała, że to nie jej służby są odpowiedzialne za to, że budowa obwodnicy nie może się rozpocząć. W domyśle – nawalił ratusz, bo nie dopilnował formalności. Ratusz zmodyfikował swój plan – budowę mostu odsunął od zalewu o 150 m w kierunku południowym i skrócił jego długość o połowę – do 500 m. To nic nie dało. Zgody nadal nie ma. 

Teraz wojewoda Leniart próbuje „ratować” inwestycję i w porozumieniu ze starostą rzeszowskim Józefem Jodłowskim (PiS) oraz Zarządem Dróg Powiatowych proponują nową koncepcję obwodnicy, które przebiegałaby nie tylko przez Rzeszów, ale także Boguchwałę i Tyczyn. 

– Trasa naszej koncepcji rozpoczyna się na granicy Rzeszowa i Boguchwały, biegnie w kierunku południowo-wschodnim i za Tyczynem zostaje włączona do drogi wojewódzkiej nr 878 – twierdzi Józef Jodłowski.

Ta koncepcja zakłada, że obwodnica miałaby 9,2 km długości, z czego 7,5 km byłoby w Rzeszowie, a pozostałe 1,7 km w Tyczynie i Boguchwale. Droga nadal miałaby po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Nowy plan także przewiduje budowę dwóch mostów – na Wisłoku i na rzece Strug – ale ich precyzyjne umiejscowienie  nie jest jeszcze znane, oprócz tego, że parametry obiektów byłyby mniejsze. Na Wisłoku most miałby od 150 do 220 m, a na rzece Strug – do 150 m.

– Ta nowa propozycja to prawdziwa obwodnica, która wyprowadzi ciężki ruch z miasta. Dla mnie ważne jest, żeby mieszkańcy południowej części województwa zyskali dostęp do Rzeszowa oraz do szlaków komunikacyjnych, które są w naszym regionie, czyli autostrady A4 i drogi ekspresowej S19 – mówi Ewa Leniart. 

Jej zdaniem, ratuszowa koncepcja tylko z nazwy jest obwodnicą południową. – W rzeczywistości byłaby jedną z wewnętrznych dróg miasta. Obwodnica to mylne określenie – uważa wojewoda. Dlatego jest ona zwolennikiem kompleksowego rozwiązania komunikacyjnego. Jej koncepcja przewiduje, że nie tylko w Rzeszowie zostałby ograniczony ruch ciężarówek w centrum miasta, ale tym samym powstałyby obwodnice dla Boguchwały i Tyczyna. 

Trasa obwodnicy południowej w nowej koncepcji biegnie przez tereny mało zurbanizowane. Do wyburzenia byłyby tylko cztery budynki – dwa mieszkalne i dwa gospodarcze. – Nie chcemy też ingerować w obszary chronione – dodaje starosta Jodłowski. 

Koszt budowy obwodnicy w tej wersji nie jest znany. Na pewno musiałyby się do inwestycji dołożyć wszystkie samorządy plus Unia Europejska. Plan zakłada m.in. budowę sześciu rond, w tym czterech w Rzeszowie. 

Teraz ze szczegółami koncepcji mają się zapoznać władze Rzeszowa, które w środę po raz pierwszy zobaczyły plany wojewody i starosty.

– Koncepcja jest bardzo ciekawa, będziemy się nad nią zastanawiać. My nie mogliśmy wcześniej takiej stworzyć, bo nie możemy planować dróg na nieswoich terenach. – tłumaczy Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa. – Ta koncepcja to nowe spojrzenie na całą inwestycję. To wiele przeróbek, ale też wiele problemów udałoby się rozwiązać, nie tylko dla Rzeszowa – dodaje Ustrobiński.

Kolejne spotkanie władz Rzeszowa z wojewodą i starostą ma się odbyć w najbliższych trzech tygodni. 

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

65 KOMENTARZE

  1. Wizja Pana starosty i wojewody na przebieg drogi w okolicach Jana Pawła II to chyba na ścieżkę rowerową a nie na drogę czteropasmową . Rozpaczliwe wciskanie drogi pomiędzy zwartą zabudowę to świadczy o kompletnym braku rzeczywistego rozeznania w terenie i braku jakiegokolwiek planowania przestrzennego i wyobraźni .
    Po co były wydawane zezwolenia na budowę kiedy ponad 30 lat temu była w planowana droga obecnie nazywana obwodnicą południową ? Dzisiaj wielcy włodarze budzą się z ręką w nocniku że nie ma drogi. |Planujecie obwodnicę to proszę brać pod uwagę wyburzenie nie tylko zabudowań pod waszą kreskę na mapie ale i te budynki przyklejone do waszej pseudo obwodnicy która na pewno nie będzie służyć lokalnym mieszkańcom . Myślenie że zaproponowana wizja będzie zgodnie przyjęta jest waszym błędem. Osobiście jestem za rozwojem ale przy tego typu argumentach sam osobiście dołożę wszelkich starań by skutecznie uniemożliwić realizację tego przedsięwzięcia .

  2. Mieszkańcy Tyczyna nie zgadzajcie się na to rozwiązanie. Komuś zależy, żeby przenieść ruch z zapory w Rzeszowie aż pod Tyczyn.

  3. Bardzo dobry pomysł z obwodnicą Tyczyna, gdyż połowa mieszkańców Budziwoja jedzie przez Tyczyn ul. Grunwaldzką.A z Kielnarowej, Borku itd. Omijali by to skrzyżowanie obok Biedronki gdzie są korki gigantyczne.

    • A niby z jakiej okazji mieszkańcy Mokrej Strony mają mieć obwodnicę pod oknami bo mieszkańcy Budziwoja stoją na światłach, a którzy nie są nawet mieszkańcami Gminy, jak głosowaliście za włączeniem do Rzeszowa to niech wam Ferenc droge zbuduje równoległa do Sikorskiego albo Jana Pawła, wydal tysiące pozwoleń na budowę na Budziwoju dla developerów którzy się milionów i dorobili a zadnej nowej drogi nie zbudował z tamtego kierunku z wyjątkiem pasa na sikorskiego, dlaczego wygoda innych ma się opierać na krzywdzie innych, wybudujcie sobie drogę pod oknami swoich sasiadow

  4. Do maniek odnośnie odcinka Jana Pawła II a Boguchwała i obwodnicy Tyczyna, pytanie wybudują S19 do Barwinka, po jej budowie jadę w kierunku Rzeszowa ul. Sikorskiego, ul. Jana Pawła ll albo z Bochuchwały, to gdzie mnie ta droga szybciej doprowadzi, jakies konkretne miejsce gdzie dojadę szybciej jadac tymi trzema drogami z południa. Jadąc z Boguchwaly pojadę S19, jadąc Jana Pawła II czy Sikorskiego II wycieczka do Boguchwały to żadna alternatywa, tak samo jest wracając z Rzeszowa. W całej obwodnicy południowej chodzi o powstanie alternatywnej drogi dla odcinka powstańców Warszawy od batalionów przez zaporę do Kwiatkowskiego, włączenie do tej inwestycji obwodnicy Tyczyna to próba załatwienia własnych interesów za pieniądze podatnikow, wykonanie drogi na Strugu spowoduje że ludzie z Borku Starego czy Kielnarowej przez 50 lat nie zobaczą wyprowadzenia samochodów z ich miejscowosci a kiedyś były plany żeby droga z Dynowa omijała te miejscowosci Burmistrz Starosta Wojewoda planują drogę na rzece a w Kielnarowej chodnika przez 29 lat nie potrafili wybudowac

  5. Zapewne starosta dojdzie z wojewoda do jakiegoś kompromisu dla dobra mieszkańców tej części miasta.A juz podobno wszystko było uzgodnione i tylko czekali na środki zewnętrzne i powstał by most na 1000 metrów za ponad 500 mln zł na rzecze która ma raptem 30-40 metrów.A równie dobrze można zbudować most i drogi za 1/3 tej sumy i nikomu nie wpakować się obwodnica pod okna.Ale nie ważne czy most ma być w tym czy innym ważne że za każde przęsło ,filar ktoś coś ugra i zarobi .Podobne jaja były przy budowie mostu nad zbiornikiem oczyszczalni ścieków,tez powstał most ale nie na dróg dojazdowych od ul.Rejtana i most nie spełni założonych w projekcie przejazdów.Ważne że robota się robi i nawet goście z Warszawy byli zadowoleni że w Rzeszowie powstał taki most na miarę miasta innowacji.

  6. Planowana droga powinna przeciąć ul.Podkarpacką i dochodzić do węzła w Kielanówce a kierowanie ruchu na ulicę Podkarpacką która jest jedną z najbardziej zatłoczonych ulic wlotowych do miasta to niema sensu.
    Ale najlepszym rozwiązaniem byłoby aby przebieg tej niby obwodnicy Boguchwały przebiegal południową stroną bo odciążył by ruch w Boguchwale a tereny przez które by przechodziła nie są zabudowane.

  7. Wymyśliła sobie wojewoda skrót z Dylagowki dla siebie i radnego i będzie wciskać ludziom drogę pod oknami bo się hrabiance na światłach nie chce stac

  8. Droga w Tyczynie za grube miliony by się Wojewoda i jeden radny nie musieli na światłach zatrzymywać a ludzie z Tyczyna jeżdżący autobusami PKS musieli maszerować na przystanki pod Strug, tak Burmistrz Tyczyna dba o interesy mieszkańców, jeszcze nikt nie sprawdził jak będzie wyglądał ruch po poszerzeniu Grunwaldzkiej a już planuje pieniądza na kolejny asfalt, jeden nowy wymienił na garaży nowy w Rynku a ludzie jak nie mieli kanalizacji na Kropce tak nie maja

  9. Podobno ludzi należy zachęcać do korzystania z komunikacji zbiorowej, obwodnica Tyczyna chyba ma za zadanie wyprowadzić PKS z miasteczka, żebym musiał chodzić na przystanek pod Strug albo przesiadł się znów do samochodu

  10. PRZECIEŻ OBWODNICA MA OMIJAĆ MIASTO A NIE ZNOWU PRZECINAĆ DZIELNICĘ. FAJNIE !!!! PRZEDTEM INNI PROTESTOWALI, TO TERAZ KOMUŚ INNEMU CHCECIE WCISNĄĆ JĄ POD OKNA !!!!!! PRZESUNĄĆ OBWODNICĘ ZA MIASTO !!!!!!

  11. Trzeba na początek sprawdzić, czyje działki zyskają na wartości po wybudowaniu tych „obwodnic”. Wtedy sens ich budowy i lokalizacji może szybko się wyjaśnić…

  12. Rudy buc z magistratu chce mieć najdłuższy z możliwych mostów przez Wisłok.., to go będzie miał i co mu tam jakieś rezerwaty.., protesty czy głos ludu…

    Robota się robi a tempo musi być pierońskie…

  13. Decyduje większość społeczeństwa i nikt nie będzie zabiegał o zgodę właścicieli 4 budynków, bo co mieszka tam może minister.Jak zdecyduje większość i władze sąsiednich gmin to inwestycja będzie tzw spec stawą a za budynki wyburzone zapłaci po cenach rynkowych Skarb Państwa.Poprzednia inwestycja tez była oprotestowana przez mieszkańców ale do wyburzenia było więcej budynków a inni mili obwodnice w ogródku.Liczy sie interes społeczny a nie pojedyncze niezadowolone osoby.

    • a niby na czym polega ten interes społeczny żeby jechać z Białej do Rzeszowa przez Boguchwałę, albo żeby w celu niby ominięcia korków wybudować drogę w celu ominięcia jednych świateł, żeby potem i tak cały ruch włączyć w tą sama drogę zbiorczą, nowa droga z Dynowa ma sens gdy doprowadzi aż do samej Armii Krajowej w Rzeszowie

      • Ty chyba nie wiesz co napisałeś i o czym mówisz. Z Białej na północ i północny wschód to masz Sikorskiego, i obwodnica południowa tu nie ma nic do tego. Obwodnica zresztą jak sama nazwa wskazuje nie jest dla mieszkańców miasta tylko okolic by do miasta wjeżdżać nie musieli by je ominąć.

        • Droga tzw obwodnica południowa ma być po to aby odkorkować Powstańców Warszawy i zaporę, a po drugie kto jadąc z Dynowa na zachód lub wschód czy północ pojedzie do A4 czy S19 przez Boguchwałe, albo kto jadąc z Barwinka skręci w Boguchwale żeby pojeździć sobie po Budziwoju Białej Sikorskiego Armii Krajowej i dopiero dotrzeć do A4 czy S19, dojedzie poprostu do 4 pasmowej Podkarpackiej i łącznikiem do S19, a po skończeniu S19 do Barwinka to kto i co ma tą drogą omijać

          • Jesli nie byliście ostatnio w Lublinie to popatrzcie na mapę jaką mają obwodnicę, mają ją całkowicie poza miastem, bez świateł i bez rond. Obwodnica nie tylko usprawnia ruch przyjeznym ale również mieszkancom miasta bo jednak ostatecznie lepiej nadłożyć drogi i JECHAĆ z jednego konca miasta na drugi niż jeżeli stać w korkach.

      • Obwodnica nie ma za zadania skracać drogi, tylko ją przyspieszyć. Skrócić się nie da, no chyba że wyburzając pół osiedla, o co wnioskuje obecnych tu kilku oszołomów. Projekt jest niezły, perspektywiczny i na pewno tańszy od miejskiego i w pewnym sensie gospodarski oraz ponad jakimiś animozjami. Aż żal, że za tą paniusią nie przepadam 🙂

        • Przyspieszyć przejazd z jakiego miejsca do jakiego ma? przykład proszę. Jadąc z Krakowa do Dynowa omijąc Rzeszów mam niby szybciej dojechać przez Boguchwałe?

          • Jeszcze raz to napiszę – zobaczcie jaką wspaniałą obwodnicę ma Lublin, ma ją poza miastem z bezkolizyjnymi skorzyzowaniami bez rond, korzystają z niej nie tylko przejezdni ale i mieszkancy miasta ponieważ lepiej nadrobić drogi i jechać niż stać w korkach.

          • Zenek, spróbuj w takim razie pokonać np. trasę Kwiatkowskiego – PTHW przez centrum miasta i przez Pobitno/Załęże. Zmierz pokonane kilometry i czas przejazdu.
            I zgadzam się z j. Prezydenci wożą się po świece, zamiast patrzeć jak lokalna konkurencja rozwiązuje pewne problemy

    • 48!!!!!!ktore idą do wyburzenia nie wspominając o poszatkowaniu 3 osiedli droga 4 pasmowa, nie wspominając o rezerwacie, jedynym spokojnym zielonym miejscu w Rzeszowie, nie wspominając o tym że owa droga będzie przebiegać kilka METRÓW od okien domów o jej uciążliwości. Nie wiesz nie otwieraj ust

  14. Poproszę o odpowiedź Szanowną Panią wojewodę i Szanownego Pana starostę i kto tam jeszcze jest pomysłodawcą tego mazania palcem po mapie bez znajomości terenu, czy przed upublicznieniem ich pomysłów poinformowali właścicieli tych 4 budynków które zamierzają wyburzyć i co na to ich właściciele i czy dla dobra sprawy w ramach solidarności zgodzą się dla przykładu na wyburzenia własnych budynków, i czy są świadomi konsekwencji zdrowotnych poinformowania właścicieli tych budynków o zamiarze zburzenia im domów poprzez media?

  15. Nikt o zdrowych zmysłach nie mógł zaproponować drogi poprostu „w rzece” Strug na terenach zalewowych wzdłuż ulicy Mokra Strona, żaden z mieszkańców ulicy Mokra Strona nie pozwoli na budowę takiej drogi, nie po to ludzie kupowali w tym miejscu działki i budowali domy żeby mieć teraz drogi publiczne z dwóch stron działki a niektórzy z nich nawet trzech, nie po to ludzie kupowali tam domy, planowali budowy, sprawdzali żeby np nagle ktoś nie wpadł na pomysł budowy np bloku, a tu proszę drogę na wodzie będą budować prawie jak w Dubaju, czy pomysłodawca tej koncepcji poda ile wynosi obecnie czas przejazdu na tym odcinku np rano w kierunku Rzeszowa i o ile miałby się skrócić i ile zapłacą za to wszyscy podatnicy? żeby jeden radny mógł 2 min szybciej dojechać do Rzeszowa, choć ta droga to tylko wydłuży przejazd przez Tyczyn, ponawiam pytanie mieszkanki „Kto za to zapłaci? I kto po znajomosci ma teraz zarobic na nowym projekcie i nowych budowach?” Kto poniesie odpowiedzialność za niegospodarność?

  16. Najlepszy przebieg obwodnicy zaproponowali mieszkancy Os Budziwoj a poparl go posel Buczak..tylko glosno o nim sie nie mowi.. A taki plan mialby sens.. Po co jechac z Tyczyna do Boguchwaly.. Juz widze jak rozladuje to ruch a mieszkancy Budziwoja do Boguchwaly beda jedzic..dalej kazdy bedzie stal w korku na Kwiatkowskiego. Pani Leniart juz dziekujemy za pomysly..prosze zachowac je dla siebie..

  17. Będę chciał z Białej dojechać do przemysłowej, i pojadę przez Tyczyn , i Boguchwałę ?
    Brawo takiego pomysłu – przestanę na Was głosować !

  18. Koncepcja dość ciekawa, tylko po co aż takim łukiem przy Senatorskiej. Osobiście poprowadził bym pomiędzy Lotosową a Śnieżną, czy ewentualnie Lotosową a Alternatywy. No i ten początek czy nie lepiej przed Lubczą rozpocząć jeszcze na terenie miasta? Raptem dwa domy po drodze do Wisłoka, nieco bliżej miasta by więcej osób korzystało i w drugą stronę placu jak by komuś przyszło kiedyś do głowy budować w tej okolicy drogę w stronę Racławówki.

  19. Co za bałwany pracują w tym urzędzie wojewódzkim ,to ma być obwodnica Rzeszowa ku.. a nie wybiegać poza . Niech się tam palną w ten pusty łeb. Pierwsza koncepcja jest najlepsza z długim mostem przechodząca przez ptasią wyspę .

  20. Tylko że to nie obwodnica Rzeszowa tylko sobie przy okazji Boguchwała chce zrobić drogę do Tyczyna.
    Rzeszów będzie na przegranej!

    Najlepsza była pierwsza wersja bo korzystała Biała, Budziwój, Dębina i częściowo Drabinianka.
    A ta lokalizacja nie pomoże miastu! Bezsens fundować nowy most Boguchwale!

    Ratusz i pan Ferenc niech się nie dadzą zrobić na szaro liskom.

    • chcecie na siłe przyłączać wszystko w okół, ale obwodnice najlepiej puścić przez środek zalewu (prawie centrum „miasta”), chyba żeby zaoszczędzić kilka złotych na paliwie

  21. Brawo Pani Ewo ! Nareszcie ktoś planuje z głową dla wszystkich mieszkańców województwa ,a nie jak Pan Ferenc dla lokalnych kumpli deweloperòw

  22. Przecież to nie jest obwodnica Rzeszowa tylko droga z Boguchwały do Tyczyna. Rzeszów potrzebuje przeprawy przez Wisłok w mieście żeby odkorkować ruch na zaporze

    • Co za głupie myslenie! Jesli miałbys do wyboru stanie w godzinnym korku na PW to chyba lepiej nadłozyć drogi w płynnym ruchu i być za 20 minut w tym Budziwoju czy na Drabiniance czy gdzie tam mieszkasz. Rzeszów się rozrasta więc nie można mysleć kategoriami małego miasta jakie było w 80 latach.

      • Jak mam najpierw bez korka dojechać do tej Boguchwały z Dabrowskiego, sam dojazd do Boguchwały zajmuje dwa razy tyle co dziś do Budziwoju przez Powstancow

  23. Pomysł fajny ale w dalszym ciągu uważam, że most może w mniejszym wydaniu, ale jednak fajnie byłoby zbudować jako drogę jedno-jezdniową i połączyć samą ulicę Jana Pawła II z wybudowanym łącznikiem Podkarpackiej z Przemysłową.
    Osiedle Budziwój się rozwija i takie alternatywne połączenie z centrum miasta jest bardzo potrzebne. Obwodnica w proponowanym przez wojewodę kształcie spowoduje, że i tak połowa Budziwoja z niej nie skorzysta ponieważ trzeba będzie jechać na południe, żeby wjechać na obwodnicę. A de facto jedna ulica Kwiatkowskiego dla całego Budziwoja to trochę mało.

  24. To bardzo dobry projekt bo omija tereny rekreacyjne i chronione rezerwatu Lisia Góra. Czy np. w Lublinie pozwolili by sobie żeby prowadzić obwodnicę miasta przy Zalewie Zemborzyckim ? Nie – bo to tereny rekreacyjne do wypoczynku dla mieszkańców miasta a nie do do tego by jeździły tam samochody. Obwodnica powinna być jak najdalej od centrum, przy granicy miasta albo lekko poza nią by nie ingerowała w tereny już zabudowane i zurbanizowane.

  25. Tkzw.Ringi otaczające miasto są budowane poza miastem
    jak miasto się rozrasta i dochodzi do tego ringu budowany jest kolejny ring i znowu jest wyprowadzenie ruchu z miasta takie dwa ringi ma np. Strasbourg gdzie przebywałem często w latach 1992/95 takie rozwiązanie jest bardzo dobre do ringu można wpiąć inne drogi a drogi szubkie miejskie powinne miec wjazdy i wyjazdy z ringiem zrobione jako bezkolizyjne wtedy ruch jest szybko przemieszczany i nie ma korków na innych drogach w przeciwieństwie do jednego wizjonera z ratusza który wczoraj na jednym z portali stwierdził że ruch trzeba spowalniać-
    Aby sprawa była zamknięta ten duży ring musi być domknięty i potrzebne jest dobudowanie do starej drogi A-4 i do autostrady wtedy faktycznie możemy powiedziec że miasto ma ring – ponadto muszą byc pokończone drogi miejskie szybkie i połączone z ringiem tworząc małe ringi miejskie –
    Ale to jeszcze pieśń przyszłości może za 10 lat się ziści ale urzędniki muszą się wznieść i tego chcieć i tu mamy problem .

    • Ależ nie trzeba szukać daleko, taka obwodnica powstała ostatnimi laty w pobliskim Lublinie, była wybudowana poza miastem z bezkolizyjnymi DWUPOZIOMOWYMI skrzyżowaniami, została im jeszcze południowa część między S12 a S19 ale chyba coś już w tym kierunku działają.
      Tu oczywiście cieszy fakt że planowany przebieg obwodnicy jest przed zalewem i nie ingeruje w niego ale powiedzmy sobie otwarcie że te rondka na Jana Pawła czy Sikorskiego to trochu są śmieszne i nie pasują jak na poważną obwodnicę.

      • No to w Rzeszowie już taką obwodnicą jak ta lubelska jest S19 od węzła południowego przez A4 węzeł zachodni to węzła wschodniego i dalej dwupasmówka do ronda lwowskiego. Ta droga, która teraz proponują to częściowe domknięcie od południa i wschodu.

        • Ale jednak jesli wybudują jeszcze łącznik między S19 a S12 na południu to będą mieli 360 stopni w okół miasta pełnowartościowej szybkiej obwodnicy, A Rzeszów z tymi rondkami to tak troche połowicznie 🙂

  26. W Tyczynie po Mokrej Stronie to w tym miejscu może tylko rzeka płynąć, a nie obwodnica miasta iść. Podczas ostatniej powodzi rzeka podniosła się do tego stopnia, że mostek na wyzwolenia był cały pod wodą, a rzeka podchodziła pod domy, tyle, że nikt od wojewody tego nie wie…

  27. Tak obwodnica do Tyczyna dobra ok a przed Tyczynem mówię o Kielniarowej,Borku Starym no i oczywiście miasto Błażowa które jest wiecznie zakorkowane.Przecież tu ludzie też mieszkają i dojeżdżają do pracy do Rzeszowa.

  28. Po co ronda skoro „kierowcy” w polsce uczący się zdać egzamin, a nie jeździć nie potrafią się po nich poruszać. Albo troche droższe skrzyżowania wielopoziomowe albo nakaz jazdy w prawo i miejsca do zawracania, bo tylko korki będą się tworzyć czyli na nic taka obwodnica.

  29. Takich projektów i planów zapłaconych przez miasto było więcej.Wydano środki publiczne na odcinek KDZ-3 od ronda na strefie Ekonomicznej Rz-w Dworzysko do ronda na ul.Tarnowskiej projekt zlecono dla dyżurnej firmy projektowej Promost C. MZD ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji od ul.Warszawskiej do ul.Krakowskiej z budowa wiaduktu nad ul.Warszawską i torami w planach było aby trasa powstała w 2019 roku.Całowity koszt inwestycji ponad 144 tys zł.I co po ogłoszeniu przetargu wygrała inna spółka projektowa.mało tego gotowa była zrobić projekt najtaniej niż inni oferenci.Mało tego to biuro projektowe zdobyło nagrodę ogólnopolska za projekt obwodnicy Krosna.Ale chyba nie takie były założenia i nie tylko unieważniony został przetarg ale inwestycja teraz kończy się przed ul.Warszawską co nie poprawi układu komunikacyjnego w tej części miasta.PKP zbuduje nowy przystanek kolejowy Rzeszów -Zachodni na ul. Przy Torze ale miasto zapomniało o wiadukcie nad torami i budowie dróg dojazdowych nie tylko do stacji PKP ale do strefy ekonomicznej od wschodu.Ale np budowę ślepej ul.Iwonickiej czy zlecenie na budowę następnej ślepej ul.Wywrockiego pod dom v-prezydenta można było wybudować i oddać jak Iwonicka 1 rok przed terminem.Mało tego wszystkie drogi chyba na osiedlu Projektant kolegi prezesa realizuje spółka Strabag ta sama dostała zlecenie na ul.Iwonicka i ul.Wywrockiego ( z wieloma aneksami) czy remont ul.3 maja.

  30. Spoko idą wybory więc PiS musi zabłysnąć 🙂 ale dobra. Jak uda im się coś zrobić w tamtym kierunku to już zawsze coś..

  31. A dlaczego wcześniejszy projekt, który został przyjęty już przez konsultacje społeczne, ekologów, wszystko było gotowe- został odrzucony. Na siłę przewaga podkarpacka chce stworzyć coś swojego? Co i wydluzy termin wykonania i zwiekszy koszty a nie zrobi tego co ma robic, bo ludzie zamiast naokolo dalej beda jezdzili krotszymi ale przeladowanymi drogami. Gratulacje dla utrudniania zycia mieszkancom!

  32. Nie dość ze zbędna ta droga z Tyczyna do Boguchwały to jeszcze pytanie po co odcinek idący wzdłuż ulicy Mokra Strona (za SZIK-serwis samochodowy) ?? Kto będzie tam jeździł? Kompletna strata pieniędzy.

    • Tak samo zbędne jak ty i twojeporonione opinie. Akurat w przypadku Tyczyna ten kawałek obwodnicy omijający miasto i likwidujący korki na światłach przy Biedronce, TO GENIALNY POMYSŁ.

      • poronione to są twoje opinie, to po co poszerzają Grunwaldzką w Tyczynie, dlaczego ja mam płacić za budowę dwóch dróg w tym samym kierunku a co z innymi drogami, a po za tym to co ta za korki jedna zmiana świateł, lepiej stać przed rondem tylko w innym miejscu

  33. A co z wcześniejszym planem i tymi pieniedzmi wydanymi na projekt i zrobionymi dojazdami? Kto za to zaplacil? I kto po znajomosci ma teraz zarobic na nowym projekcie i nowych budowach? Przeciez to byly grube pieniadze wydane w bloto? A nowe odszkodowania dla osob, ktore wybudowaly domy wedlug starego planu, ktory obowiazywal od lat kilkudziesieciu i teraz wartosc ich gruntow/nieruchomosci zmniejszy sie? Ludzie nie macie na co wydawac pieniedzy? Nowe jest nieraz wrogiem dobrego.

Comments are closed.