Fot. Tomasz Modras / Rzeszów News
Reklama

Do przyszłorocznych wakacji ma być gotowa dokumentacja budowy podziemnego przejścia pod torami przy ulicy Architektów w Rzeszowie.

Projekt połączenia ulicy Zawiszy Czarnego z ul. Podkarpacką wykona wrocławski Fasys Most. Miasto zapłaci firmie za to 144,5 tys. zł. Dokumentacja ma być gotowa do wakacji 2019 roku. W ich trakcie ratusz planuje także ogłosić przetarg na wykonawcę inwestycji, która ma być zakończona do 2020 roku.

Miasto wcześniej chciało opracować program funkcjonalny dla tego terenu, czyli najpierw sprawdzić, jakie są możliwości budowy podziemnego przejścia. Okazało się, że stworzenie takiej bardzo wstępnej koncepcji to zbyt droga zabawka. Miasto chciało na nią wydać 20 tys. zł, jedyna firma, gotowa przygotować koncepcję, chciała prawie 180 tys. zł.

Ratusz stwierdził, że lepiej już zlecić konkretny projekt, który będzie podstawą do budowy tunelu pod torami. To, że jest on niezbędny pisaliśmy wiele razy. Mieszkańcy ul. Architektów, aby szybko dostać się na Podkarpacką przechodzą przez przejazd kolejowy w niedozwolonym miejscu kamienistą ścieżką w pobliżu salonu Seat.

Jedyne „legalne” przejście i przejazd przez tory znajduje się okolicach dawnego sklepu Praktiker i IV Liceum Ogólnokształcącego (odcinek ulicy Zawiszy Czarnego), ale czas przejścia do przystanku autobusowego przy ul. Podkarpackiej zajmuje ok. 25 minut.

– Czy dopiero musi dojść do tragedii, żeby ktoś zrobił bezpieczne przejście przez tory? – pytali dwa lata temu mieszkańcy ulicy Architektów Rzeszowie. Kolej umyła ręce, choć wiedziała o problemie, mówiąc, że to zadanie miasta. Decyzja o budowie podziemnego przejścia w rejonie ulicy Architektów zapadła dopiero w marcu br. 

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

5 KOMENTARZE

  1. Taa, po raz kolejny mieszkancy architektow robia z siebie imbecyli a moze nimi są patrzac na to osiedle; bo nie umieja sie rozgladnac przed przejazdem kolejowym. Dramat, polskie spoleczenstwo juz totalnie zidiocialo i zsocjalało

  2. No przecież po tych torach śmiga KDP zbudowane przez PełO z prędkością 200, a już niedługo zastąpią je P(is)olskieNarodoweWęgloweEkspresy z prędkością 500+ km/godzinę.
    Więc koniecznie przejście podziemne, szlaban nie wystarczy!

  3. Ta inwestycja jest mocno spóźniona. Powinna być realizowana równo z budową osiedla przy ul. Architektów. Po prostu wstyd, dać zezwolenie na budowę na tak duże osiedle a nie pomyśleć o infrastrukturze. Ale no cóż łatwiej sadzić kwiatki i krzewy na drodze, które zmniejszają widoczność czy „pakować” miliony w oświetlenie miasta. Wspomniana droga za OBI to powinna być ścieżką rowerową a nie drogą i to dwukierunkową bez chodnika.

  4. A co to nie można im dosypac jeszcze z 20.000 i niech od razu rysują ” kilka kresek więcej ” aby była i jezdna dla pojazdów ( 1+1)a nie za 100 lat bedą znowu w ratuszu dumac jak to poprzerabiać bo by pasowało jeszcze aby auta śmigały no elektryczne pod torami. : O !

Comments are closed.