Zdjęcie: Pan Michał / Czytelnik Rzeszów News
Reklama

Nawet godzinne opóźnienia notują autobusy obsługiwane przez rzeszowskie MPK. Kierowcy skarżą się, że w Rzeszowie stoją w potwornych korkach. – W okresie przedświątecznym notujemy ogromną liczbę samochodów – odpowiada ratusz. 

“Gigantyczne korki na al. Powstańców Warszawy w kierunku zapory. Miasto stoi. Nawet zmiana rozkładów nic nie da. Powinienem być pod urzędem wojewódzkim, a dopiero wjeżdżam w ul. Podwisłocze w kierunku al. Niepodległości” – napisał do nas w piątek po południu pan Michał, kierowca jednej z firm przewozowych. 

“To nie jest wina kierowców autobusów, tylko warunków drogowych. Nie wypijemy Red Bulla i nie będziemy skakać z przystanku na przystanek. Jeździmy zgodnie z przepisami, wozimy pasażerów, a nie pasażerowie kierowców” – dodaje pan Michał. 

Pytamy policję, czy na drogach doszło do jakiś zdarzeń, które spowodowały, że ulice są zakorkowane. – Na al. Powstańców Warszawy nie ma żadnego wypadku. Jest duży ruch, kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość i zachować ostrożność. Jak tego nie będzie, to każde, nawet najdrobniejsze zdarzenie, może spowodować jeszcze większe utrudnienia – mówi Adam Szeląg, rzecznik rzeszowskiej policji.

Rekordowa liczba samochodów

Opóźnione są autobusy miejskiej komunikacji. Piątek nie jest wyjątkowy pod tym względem. Tak jest od wielu dni, o czym informowali nas Czytelnicy już w czwartek. Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa, potwierdza, że miasto w ostatnich dniach przeżywa komunikacyjne oblężenie. 

– To wina przedświątecznego okresu. Obserwujemy wzmożony ruch na ulicach. Im bliżej świąt, tym ruch jest większy. Tak było np. przed dniem Świętego Mikołaja, we Wszystkich Świętych, czy w dłuższe weekendy. Samochodów do Rzeszowa przyjeżdża strasznie dużo. W czwartek na pięciu głównych wlotach do miasta odnotowaliśmy 151 tysięcy aut. To rekord – mówi Chłodnicki.

To samochody przyjezdne, a do tej liczby trzeba doliczyć również około 130 tysięcy zarejestrowanych aut w Rzeszowie. Ile ich jest w ruchu w danej chwili, nikt nie jest w stanie obliczyć.

– Niech będzie to nawet połowa – ok. 60 tysięcy. Razem z ponad 150 tysiącami, daje to ponad 200 tysięcy dziennie. To więcej niż jest w mieście zameldowanych mieszkańców – pokazują skalę miejscy urzędnicy, którzy spodziewają się, że w piątek do Rzeszowa przyjedzie jeszcze więcej aut. – Taka liczba samochodów ma również wpływ na punktualność autobusów.  

Teoretycznie są buspasy, które powinny zminimalizować problem opóźnionych autobusów, ale buspasy nie wszędzie są, a poza tym wielu kierowców kompletnie nie przejmuje się zakazem jazdy po nich w godzinach szczytu. – Nie ma możliwości, aby obecny układ uliczny przyjął tak dużo samochodów. Korków nie da się ominąć – mówi Maciej Chłodnicki. 

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

54 KOMENTARZE

  1. To wasza wina buraki ze zamiast usiasc na rower wolicie wozic swoja leniwa dupe w tych puszkach, ja codziennie dojezdzam wszedzie rowerem niezaleznie od pogody i powinniscie sie uczyc barany jak powrot do domu w godzinach szczytu przez cale miasto zajmuje mi mniej wiecej 10-15 min

  2. “co rok przybywa 2000-2500 tyś nowych mieszlańców.”- chyba nietrafiona arytmetyka dr. J (niepiśmienny jak widać w zasadach ortografii, po wyrażeniu dr nie umieszcza się znaku przestankowego), do tego słowo polskie obce dr J (“mieszlanców”), może warto pisać z patrzeniem na klawiaturę? Jak liczyć tak jak dr J to już Rzeszów winien liczyć 2 500 000 mieszkańców, więc korporacja całą gębą. To nie word, dr J, tu się błędów nie poprawia z automatu. To forum publiczne. A co do komunikacji – prezes Kowalska wraz z prezydentem Ferenc do raportu. Do tego ci zarządzający i opracowujący inteligentny system transportowy w mieście innowacji i doktorów od innowacji, CBA powinno się zająć wydatkowaniem pieniędzy na cały system, jego działanie, funkcjonowanie oraz rzetelność finansową. A biegli sądowi, prokuratorów, i obrony, niebiegli, niegonieni albo pogonieni powinni się wyłączyć, nie będzie powodu do paniki w urzędach RP. I kto kota utopi?

  3. Mieszkasz w mieście innowacji, więc masz innowacyjnego prezydenta, który pozwala budować osiedla na miarę XXI wieku przy XIX wiecznej drodze.
    Narodzie, jak sobie wybrałeś towarzysza za prezydenta, to za karę będziesz stał w korkach.

  4. To ja masz 100% racji. Tyle, że jeśli jest plan zagospodarowania i pozwolenia na budowę domów jednorodzinnych, bloków, wieżowców, czy sklepów wielkopowierzchniowych wydaje się, z głową, to nie buduje się w miejscach, gdzie później nie ma jak poszerzyć drogi. Często bywam w Budziwoju i tam przy tej infrastrukturze, która jest obecnie (a innej już się nie da zrobić), to nie powinno być pozwolenia na wybudowanie nawet budy dla psa. Natomiast powstaje blok za blokiem, dom za domem. To jest właśnie efekt tragicznych dla tego miasta rządów Tadeusza Ferenca. I nie winię go, bo facet się kompletnie nie zna na tym jak powinno funkcjonować nowoczesne miasto. Winię za to ludzi, bo są jeszcze bardziej nieudolni głosując w kolejnych wyborach na takiego prezydenta.

  5. Ale wy jesteście uczeni. Napiszcie się jakby coś to zmieniło. Korki są i będą nie ważne kto będzie rządził w ratuszu. Jeśli ulica jest dwupasmowa a 2m od niej stoją zabudowania to nie da rady poszerzyć proste jak budowa cepa. Nie ważne kto przy korycie i tak ulice będą zasrane.

  6. Urzędy i duże sklepy należy budować poza miastem. To jest jedyne lekarstwo. Wciskanie dziesiątek tysięcy ludzi na 1 km2 doprowadzi do szybkiego pogorszenia warunków życia w mieście, wzrostu przestępczości, itp. Korki mogą wtedy już być najmniejszym problemem.

  7. Nie ma lekarstwa na korki. Rzeszów ma raka i to już raczej nieuleczalnego. Na tego raka obecna ekipa pracowała cztery kadencje. W piątej będą żniwa.

  8. Powinni budować, ale z parkingami podziemnymi, a nie tak, że całe okolice zawalone samochodami. Z drugiej strony kto kupi dom na przedmieściach i w niego zainwestuje, to raczej nie przeprowadzi się do miasta do bloku.

  9. A właśnie że opwinni budować. Korkują auta ludzi przyjezdnych na blachach RST RBR… gdyby było dużo tanich mieszkań Ci ludzie kupiliby tu mieszkania i nie pchali się co ranek do Rzeszowa

  10. Codziennie do miasta wjezdza 135 tyś aut. Takie są fakty-

    Miasto korkują przyjezdni i bezsens winić MPK. Powinno się więcej budować tak aby ci ludzie nie jechali co ranek do miasta tylko już tu byli. W Rzeszowie buduje się 1500 mieszkań a co rok przybywa 2000-2500 tyś nowych mieszlańców. Już to pokazuje w czym problem. Jeśli ratusz nie chce korków niech ppstawi na mrogram Mieszkanie+ albo weźmie się do roboty i zwiększy wydawanie pozwoleń na budowy mieszkań.

  11. Taki mamy klimat mozna powiedzieć ….. Nie narzekajcie na ZTM to przyszłościowe ciało miasta, ktore zrobi zaraz Wam linie z Lotniska przez Potockiego, Hermanową na Matysówka Stok Narciarski kończąc.
    Wtedy bedziecie zadowoleni z punktualnością takiej linii.

  12. Sam się puknij arcyimbecylu. Od tego jest prezydent żeby zmieniać miasto. A niby po co wg ciebie, kosić kasę? Chyba tak. Miasto ma się rozwijać, infrastruktura drogowa ma być cały czas ulepszana, zmieniana, remontowana, na bieżąco, zawsze kiedy i gdzie trzeba. To jest za przeproszenie zas…ny obowiązek ratusza. Inny prezydent już dawno by zrobił co trzeba, ale mamy takiego z poprzedniej epoki i on nasze miasto właśnie nadal w tej epoce trzyma. Co ty sobie myślisz, że Tadek to nam łachę robi, że siedzi w ratuszu i zbija bąki? Nie, to my mu robimy łachę. To on jest u nas na służbie i ma zasuwać od rana do wieczora, po to jest i to jest jego rola i robota. A jak mu się nie chce to na taczki.

  13. No jakie zaniedbania z 10 lat
    To zaniedbania wszystkich od 1945 r.siedzących w ratuszu bo wystarczylo budowac to co narysowali Ci co wiedzieli ze tak będzie a rysowali w 1933 czyli 85 lat temu bo to byli fachowcy a nie bezmózgowcy : O !

  14. Wszystko fajnie ale tu nasuwa sie podstawowe pytanie ?
    Czy ten Magik sterujący tymi wszystkimi przyciskami ze swiatłami w całym miescie to :
    amator/ samouk/ czy wybitna jednostka posiadająca odpowiednią wiedzę z dziedziny : sterowania ruchem ulicznym
    Bo ma te wszystkie ” wynalazki” a na tablicach dalej mi wyswietla :
    Temp.powietrza O/ temperatura jezdni O – to było wczoraj
    jak bym potrzebował tej informacji aby se okrakiem usiąść na jezdni o faktycznie rewelacja innowacyjna : O !

  15. Szanowny Panie kursy autobusów co 5- minut fajnie tylko nie w tym układzie drogowym co istnieje bo by znowu same autobusy między sobą korki robiły na Bus- pasach to nie metro.

    Co do problemu – racja wina cała tkwi w masie samochodów wjeżdżających co rano do miasta a po południu wyjeżdżających wiem co pisze bo walą kołomnie codziennie bocznymi uliczkami przez osiedle nie stojąc w korkach na lwowskiej to samochody tych co jadą tu pracować oraz tych co mają sprawy w mieście a potem po południu sru do domu i tu racja

    Ratusz winien natychmiast budowac na wszystkich wlotach parkingi i podstawiać autobusy aby te 1O0-110 tyś sam.wyeliminować z ulic ale kto podejmnie takie decyzje jak
    np.zrobili wagi na wlotach a dalej nikt nie buduje parkingów aby odpowiednie służby kontrolowały wage sam.ciężarowych te innowacyjne plany tych w ratuszu po prostu przerastają
    Oni mają pomysł ,wizje a potem pikuś ; O !

  16. Niech budują więcej bloków to będzie jak w 100licy! Jest masakra odkąd budują osiedla. ..
    A tak na marginesie. Autobus w ogóle nie przyjechał wczoraj – nr 16. 5 km jechałem inna linia ok. 30 minut i potem jeszcze pieszo 15 min. Jeszcze 2 lata temu to było ok 15 minut i bylem w domu. ..

  17. No Panie Tomku – przed wyborami te same słowa płynęly tylko co kontr kandydaci byli do d… No do bani i mamy co mamy męka 5-cio letnia ; tak czy nie ?

  18. Stolica innowacji, piesi to wrogowie, kierowcy to geniusze. Prawie tacy jak Senna.
    Tylko nie wiem dlaczego startują na światłach z 30 sekundowym opóźnieniem 🙂
    Potem płaczą że korki.

  19. No kochany walisz farmazony a ja pamiętam jaki był ruch samochodów i furmanek w 1950 : O !
    I gdzie jest problem no problemyłest podstawowy każda władza która siedziała w ratuszu nie budowała przez lata dróg równoległych / ringów małego czy dużego
    Owszem były plany : przy pomniku koło hotelu skrzyżowanie dwu a potem trzy poziomowe za tow.Kruczka i co pikuś / estakada targowej nad piłsudskiego i co pikus / wyprowadzenie mostu zamkowego nad hetmańską- staszica- dąbrowskiego- nad torami i dalej na zachód plan z lat 1933 i co powstal most i to zdupczony bo zostały te dwie stare rudery 105 letnie i pokręcili wjazd na plac śreniawitów i co – no jest do bani
    A czemu nie przebito tunele pod lwowską jak budowano nową droge na nowy bazar – no i co pikus
    A gdzie most skośny – pikus
    A gdzie przebicie asnyka pod torami i wyprowadzenie na staromieście planowane w latach 1930- no pikuś
    A gdzie wiadukt nad torami przy stacji Staroniwa – planowany 1930 – pikus
    A gdzie ring duży z tyłu WSK – planowany w 1933- modzą na razie pikuś
    No a trasa wzdłuż torów od dworca Rzeszów – Główny w kierunku Boguchwały( odblokowanie dąbrowskiego ) plany jeszcze z przed 1918 i co są fragmenty i co – pikuś
    No tyle se przypomniałem na szybko – gdyby to pomału robiono to dzisiaj była by inna sytuacja a tak mamy co mamy burdel
    I na koniec no idzie osiedle Parkowa – przy paderewskiego a drogi jakie no takie jakie były w 1900/ kolejne bloki na styku z Krasnem obok Auchon na 6000- a ruch gdzie wcisną no w olbrachta i co dalej

    Takich kwiatków jest multum a powód ; brak magika od planowania i układów drogowych wystarczy realizowac plany z 1930-33 roku ; O !
    To co wtedy już wiedzieli i planowali to z czym sie teraz bedziemy męczyć czyli co byli fachowcy a nie dyletanci i taka jest prawda i tylko prawda .

  20. Do większości debilnych komentatorów: kiedy budowano to miasto nikt nie przypuszczał, że musi się w nim zmieścić ćwierć miliona samochodów!!!
    Każdy wiezie swoją dupę i cztery wolne miejsca. Przypieprzacie się do prezydenta. Inny by wam pobudował estakady nad dachami? No weźcie puknijcie się w puste łby i nie wk_rwiajcie mądrzejszych od siebie.

  21. Potrzeba więcej termometrów nad ulicami i koniecznie trzeba wydać kolejne 300 baniek na nowy system drogowy, tylko teraz z tymi specjalnymi systemami “wina świąt” i “to wina kierowców”.

  22. No to trzeba było głosować na kandydata z PiS-u w wyborach na prezydenta, a nie teraz płakać, przecież to logiczne, że pisowcy nie będą inwestować w miasto rządzone przez działaczy SLD, żeby potem to oni spijali śmietankę ?

  23. Jak ten Chłodnicki pieprzy od rzeczy, to skręca głowę. Za każdym razem tak samo, identyczne wymówki.
    Jakby się inspirował Ireneuszem Nawrockim, który efektownie zatopił żużlową Stal Rzeszów.
    Czas wreszcie zrobić porządek w tym mieście – albo wreszcie ukróci się samowolkę wsiowych furmaniarzy i zbuduje od podstaw komunikację miejską, albo marazm będzie się pogłębiać.
    Nie durne buspasy, tylko nowe autobusy, nowe i racjonalnie zaplanowane linie, przystanki w środku osiedli!
    Park and drive – zostawiasz, wjeżdżasz, nie zostawiasz? To albo płacisz, albo won – tylko wtedy powstrzymamy szaleństwo i najazd aut spoza Rzeszowa.
    Też jestem gotów od czasu do czasu przerzucić się z auta do komunikacji publicznej, ale przy tym burdelu, to nie wsiadłbym nawet, gdyby ZTM mi oferował przewozy za darmo!

  24. Zgadza się, za mało imprez blokujących drogi w centrum miasta, tak potrzebnych obywatelom. Jak napisał ktoś wyżej, cały czas powstają bloki/wieżowce/mieszkania, a ulice są coraz bardziej przeciążone. Na tak niewielkim obszarze jakim jest Rzeszów.. katastrofa komunikacyjna tyka niczym zegarek.
    Fajne wytłumaczenie.. z powodu świąt, potem będzie z powodu weekendu, a potem z powodu…? złej pogody, nocy?

  25. Nie można zabronić ludziom wjazdu do miasta lub przejazdu przez miasto to gdzie mieszkają nie ma znaczenia każdy ma prawo do tego czy jesteś z Rzeszowa czy sąsiedniego miasta czy wioski. To nie jest winna ludzi którzy chcą zrobić zakupy dostać się do pracy itd. Mieszkam na Kwiatkowskiego od urodzenia i codziennie stoję w korku tak jak inni szlak mnie trafia i k…….sypie bo tak wcześniej nie było. Ferenc pozwala deweloperom na bloki szeregowki a drogi jakie były takie są i szybko to się nie zmieni. Więc cierpliwość w nas musi być. Mieszkańcy sąsiednich miejscowości tak jak teraz również wcześniej jeździli do Rzeszowa i nie było problemu więc nie oni są problemem zapchanego miasta.

  26. Odpowiedzialny za korki jest sołtysina feręc i jego polityka. Ale ludzie są głupi i nawet nie próbują tego zrozumieć, bo podoba im się trawa malowana na zielono, świecidełka, grające sadzawki i największy na świecie sedes.
    Lekarstwem na korki jest niewpuszczanie blachosmrodów do centrum. Powinny zostać zbudowane strefy P+R na obrzeżach z pętlami autobusowymi, umożliwiające przesiadki z furmanek i MKS-ów do komunikacji miejskiej, z kursami co 5 minut. Ale dla “ynnowatorów” i głupich ludzi ślepo w nich zapatrzonych, oraz wygodnickim blachosmrodziarzom, co MUSZĄ 5m od drzwi parkować takie rozwiązanie nigdy nie będzie pasowało. A że sołtysina od siedmiu boleści sam takim blachofurmańskim cebularzem jest, co musi 5m od wejścia do ratusza zaparkować, więc efektów NIE MA i NIE BĘDZIE!
    FERENC – WON Z RATUSZA!

  27. od kiedy rzeszów jest jakąś enklawą, autonomicznym miastem?
    najlepiej w ogóle zakazać hołocie jazdy autem w godzinach 6-8 i 14-17
    LOL

  28. Zrobić ograniczenia skoro za dużo pojazdów wjeżdża do miasta. Wszystkie auta przejezdne w godzinach szczytu np. 14 do 17 zakaz wjazdu do karą mandatu 500+. I po sprawie.

  29. Ferenc zgadza się na budowę bloków – wszędzie bloki w każdym miejscu. Natomiast nowe drogi nie powstają ! Wnioski są oczywiste !

  30. Jakie korki, jakie opóźnienia autobusów? Problemy takie nie istnieją w mieście buspasów oraz drożności zapewniającej możliwość organizowania co chwilę maratonów głównymi ulicami miasta!

  31. A troll ratuszowy, któremu wklepano gdzieś ten tekst, budzi się co tydzień i jak małpka go wkleja, wkleja wkleja.
    Kiedy następna pobudka?

  32. Dzień dobry.
    Od 1-go stycznia 2019 firma Pratt & Whitney Rzeszów zmienia harmonogram czasu pracy.
    Czas pracy przesuwa o pół godziny przez co pierwsza zmiana będzie się rozpoczynać o 6:30, a nie o 7:00 natomiast kończyć o 14:30, a nie o 15:00. I kolejno druga zmiana zacznie się o 14:30 a nie o 15:00 jak dotychczas, a trzecia o 22:30 zamiast 23:00. Zmiana jest wprowadzona w celu zminimalizowania korków jakie tworzą się na mieście oraz z uwagi na powstające dwa wieżowce przy firmie. Uważam, że warto napisać o tym artykuł ponieważ firma wyszła naprzeciw korkujacemu się miastu, gdzie władze miasta (jak mniemam) zostały już jakiś czas temu o tym poinformowane. Dlatego też warto by było się dowiedzieć czy będzie to miało wpływ na rozkład jazdy komunikacji miejskiej, oraz czy skrzyżowania (sygnalizacja świetlna) także pod tą zmianę zostanie przystosowana aby poprawić przepływ na mieście.
    Pozdrawiam!

  33. Pis dba o ptaszki motylki i żabki na ptasiej wyspie która de facto jest zarośniętą łachą piachu na nieodmulonym Wisłoku a ludzie stoją w korku na Kwiatkowskiego i wdychają spaliny.

    KIEDY OBWODNICA POŁUDNIOWA?

  34. Winne korków jest PIS.

    Codziennie na głównych drogach wjazdowych do Rzeszowa pomiary pokazują do 135 tyś aut. A barany z pisu tylko blokują a to most a to obwodnice no to jest co jest. A przed świętami dodatkowo przyjeżdzają ludzie na zakupy.

  35. “Ile ich jest w ruchu w danej chwili, nikt nie jest w stanie obliczyć”
    Czy ten potwornie drogi system sterowania ruchem nie do tego miał służyć?
    Kto odda pieniądze za ewidentny bubel?

  36. towarzyszu tadeuszu, zbudujcie dodatkowe pasy ruchu na wielopoziomowych estakadach nad istniejącymi ulicami i zwiększcie dopuszczalną prędkość do 90 km/h

Comments are closed.