Fot. Mater

Co i dlaczego chcieliby zmienić petenci urzędu miejskiego w Rzeszowie? Na te pytania odpowiadało 600 osób na zlecenie ratusza. Są pewne sugestie, co warto byłoby usprawnić.

Badanie przeprowadziło Biuro Badań i Analiz Statystycznych. Podobne badania przeprowadzane są systematycznie w ramach systemu zarządzania ISO. – Na podstawie ich wyników dowiadujemy się, co można poprawić, zmienić, w którym kierunku pójść, by obsługa w urzędzie w pełni zadowalała klientów – mówi Marcin Stopa, sekretarz Urzędu Miasta w Rzeszowie.

Plusy i minusy w procentach

Petenci byli pytani przede wszystkim o uprzejmość urzędników, ich kompetencje, dostępność informacji, terminowość załatwiania spraw. Zdecydowana większość potwierdziła zadowolenie z jakości usług. Wyniki badań wykazały, że uprzejmość i kompetencje urzędników petenci oceniają na ponad 95 proc.

Zaledwie 1 procent mniej wynosi wynik ocen z udzielanych informacji. Znacznie gorzej jest natomiast z terminami załatwianych spraw. Z nich zadowolonych już było tylko niewiele ponad 73 proc. badanych.

Największe zastrzeżenia są jednak do godzin pracy urzędów, trudnym dojazdem do nich i brakiem miejsc parkingowych.

Strefa będzie mniejsza i tańsza

Na pewno nie pomoże w tym planowany powrót płatnej strefy parkowania. – Prezydent od zawsze był jej przeciwny. Niestety, jest ona wymogiem programu transportowego, na który ze środków unijnych pozyskaliśmy ponad 400 mln złotych. Jednak będziemy się starać, by objęty nią obszar był jak najmniejszy. A opłaty nie były zbyt wysokie – podkreśla Stopa.

Z kolei z myślą o osobach, pracujących w tych samych godzinach co urzędy, uruchomione zostały specjalne punkty obsługi w centrach handlowych, które włącznie z sobotą czynne są do godz. 18:00. – W każdym z nich można załatwić wszystkie formalności związane z dowodem osobistym, prawem jazdy, czy też innymi wnioskami lub podaniami – dodaje sekretarz urzędu.

Infolinia dobra na wszystko

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - InstagramObserwuj nas na Instagramie!

Najwyżej biorący udział w badaniu ocenili utworzenie miejskiej infolinii. Dzięki niej, nie wychodząc z domu, możemy się dowiedzieć, jak i gdzie najszybciej załatwić daną sprawę. Wiemy z własnego doświadczenia, jak ciężko dodzwonić się do interesującego nas wydziału. Irytujemy się, kiedy ciągle jesteśmy przełączani.

Dzwoniąc na infolinię możemy także bezpośrednio połączyć się z osobą, która pomoże nam w rozwiązaniu problemu.

– System ten sprawdza się także w przypadku osób przyjezdnych. Kiedy zepsuje się nam GPS, czy akurat nie posiadamy mapy, można zadzwonić na infolinię, a szybko i fachowo uzyskamy informację, jak dojechać w interesujące nas miejsce – mówią urzędnicy.

Numer infolinii 1 77 88 99 00 dostępny jest w poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek od godz. 7:30 do 15:30, w środy od 7:30 do 17:00.

Nowy magistrat skróciłby maraton

Od dłuższego czasu miasto próbuje także rozwiązać problem biegania między urzędami. W tym celu zamierza przenieść rozrzucone po całym mieście placówki do jednego gmachu. Jest już projekt biurowca, który został wyłoniony w drodze konkursu. Przygotowała go pracownia UCEES z Krakowa. Ma on stanąć w pobliżu Urzędu Marszałkowskiego.

Szklany biurowiec ma mieć 55 metrów wysokości. Przed nim zaplanowano olbrzymi plac na miejsca parkingowe. – Nie jestem w stanie określić w 100 proc. dokładną datę jego powstania, ale wierzę, że nastąpi to w przeciągu najbliższych kilku lat. Nowy magistrat jest bardzo miastu potrzebny, w szczególności jego mieszkańcom – uważa Marcin Stopa.

eMKa

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama