Zdjęcie: GDDKiA Rzeszów
Reklama

Prawie 3 mln zł będzie kosztowało opracowanie koncepcji dobudowy drugiej jezdni drogi ekspresowej S19 od Sokołowa Młp. Północ do Jasionki.  

Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych w środę poinformowała, że na wykonawcę koncepcji wybrano firmę Mosty Katowice, która do przetargu złożyła najkorzystniejszą ofertę – blisko 3 mln zł.

Mosty Katowice mają 1,5 roku na opracowanie dokumentacji. GDDKiA jeszcze nie podpisała umowy z firmą, bo od rozstrzygnięcia przetargu mogą być odwołania. Umowa zostanie zawarta, jeżeli procedura odwoławcza zostanie wyczerpana. 

Oprócz korzystnej ceny, GDDKiA, wybierając ofertę katowickiej firmy, brała pod uwagę doświadczenie głównego projektanta drogowego i doświadczenie głównego projektanta mostowego.

Wykonawca będzie musiał wykonać koncepcję programową, uzupełnić rozpoznanie geologiczne, opracować materiały do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej a następnie uzyskać taką decyzję pod dobudowę drugiej jezdni na 15-kilometrowym odcinku “ekspresówki” węzeł Sokołów Młp. Północ – węzeł Jasionka.

W decyzji środowiskowej musi być m.in. raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko. Koncepcja programowania otworzy drogę do ogłoszenia kolejnego przetargu, tym razem już na wybór firmy, która dobuduje drugą jezdnię S19. 

– Celem inwestycji jest poprawa warunków podróżowania i bezpieczeństwa ruchu, poprawa płynności ruchu, zwiększenie przepustowości drogi, ograniczenie negatywnych oddziaływań na środowisko, rozwój terenów przyległych – poinformowała Joanna Rarus.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

12 KOMENTARZE

  1. Urzędasy nie odpowiadają za swoje błędne decyzje. Kiedy się to zmieni??? Jakiś debil od Rzeszowa zaprojektował, potem wybudował 2+1, teraz wszyscy się męczą. Trwało to sporo lat, dlaczego nikt nie poszedł po rozum do głowy. Ja rozumiem, że 2+1 mogła być w asach janowskich, ale od Rzeszowa??? Powinni za to wsadzać do więzienia. I już!!!

  2. Ale co tu analizowac, dodatkowy pas bedzie rownolegly do obecnego ciagu komunikacyjnego i juz, nalezy sie polowa jako podpowiedz do opracowania nowej koncepcji.

  3. Odpowiedz jest bardzo prosta 🙂 pytanie komu zależało na tym, aby nie powstała via carpathia?? a co za tym idzie tranzyt z północy na południe, nie tylko zachód wschód. Gdyby nie protesty jednego europosła, w ogóle by nie doszła do skutku. Poradzili sobie inaczej, robiąc 2+1 🙂 pomijam fakt partycypacji w kosztach budowy przez turcję, ktora byla bardzo zainteresowana tą drogą. Wymiana handlowa w tym kierunku bardzo godziła w interesy największych europejskich graczy …

  4. Podobnie będzie w Łańcucie. Ta pseudo obwodnica czyli droga przez środek miasta. Jeden pas czyli tak jak jest. Zamiast budować perspektywicznie to będzie jak będzie. Za kilka lat będą dobudowywać drugi pas. I znowu chaos i utrudnienia dla kierowców. Myšlmy przyszłošciowo!

  5. Zaraz wszyscy lament, kto pozwolił na 2+1, wtedy ktoś zarobił, ale nie był samolubny i pomyślał, że jakiś dobry kolega będzie mógł zarobić na tym samym za kilka lat, a że summa summarum podatnik zapłaci drugie tyle za tę samą drogę to jego problem, POPiS to zgrana paczka;D

  6. Kto wydał zgodę na budowę w stylu 2+1?
    Ten odcinek S19 został oddany do użytku niecałe 2 lata temu a już będzie przebudowywana.
    Ciekawe jak to zrobią w Nienadówce jak wiadukt jest szeroki na 3 pasy?
    Budowa tego bubla (2+1) a teraz przebudowa będzie kosztowała więcej jak wykonanie
    za jednym razem.
    Ktoś powinien za to odpowiedzieć – ale winnego pewnie nie znajdą.

  7. Pytania bez odpowiedzi: Kto zaprojektował expresówke w systemie 2+1 w ciągu drogi Via carpatia? Kto za beknie? Gdzie pieniądze które były na drogę w systemie 2+2? Gdzie na świecie jest expresówka w systemie 2+1? Takich pytań o ten odcinek S19 jest dziesiątki?
    Pozostaną słodką tajemnicą panujących Pomroczną! Polska to dziwny kraj pełen układów, kolesiów i niezrozumiałych inwestycji jak ta na Podkarpaciu.

Comments are closed.