Zdjęcie: Rzeszów News

Na ulicy Krakowskiej powstanie nowa sygnalizacja, zostaną zlikwidowane lewoskręty i przejazd na wprost. Inwestycję finansuje Bryksy, deweloper, który wybudował wieżowiec naprzeciwko galerii handlowej „Nowy Świat”.

Od niedawna ulica Krakowska jest rozkopana na długości kilkuset metrów. To było do przewidzenia, gdy krakowska firma Bryksy wybudowała pierwszy z dwóch wieżowców. Inwestycja budziła kontrowersje trzy lata temu, bo wieżowce zaplanowano blisko domów. 

We wrześniu 2020 roku mieszkańcy dogadali się z „Bryksy”, że jeden z dwóch wieżowców obniży z 17 do 13 pięter. Gdy ten problem został rozwiązany, pojawił kolejny – jak mieszkańcom zapewnić dojazd do wieżowców. 

Mieszkańcy korzystają obecnie z dojazdu pomocniczego – od strony ulicy Ofiar Katynia. Docelowo powstanie wjazd główny właśnie od strony ul. Krakowskiej. I tam od niedawna trwają prace z tym związane. 

Miasto, idąc na rękę deweloperowi, chciało zlikwidować istniejący pas włączania się do ruchu przy ulicy Krakowskiej, z którego obecnie korzystają mieszkańcy ulic: Kotuli, Ofiar Katynia i Zbyszewskiego. To tzw. pas rozbiegowy, który ciągnie się od ronda „Inki”. 

Mieszkańcy domów znów zaprotestowali. Twierdzili, że likwidacja pasa rozbiegowego zatamuje wyjazd na ulicę Krakowską i może w konsekwencji prowadzić do wypadków. Przeciwko zmianom w organizacji ruchu zaprotestowali wówczas radni PO i PiS.

Inwestycja na koszt dewelopera 

Po przyjętym w styczniu 2021 roku apelu przez radę, by pas zostawić, przez długi czas nic się na ulicy Krakowskiej nie działo. Plan likwidacji pasa wstrzymano, „Bryksy” miał się skonsultować z ekspertami Politechniki Rzeszowskiej i znaleźć nowe rozwiązanie. 

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - Google NewsObserwuj nas na Google News!

I deweloper je znalazł. Inwestycja obejmuje m.in. przebudowę ulic: Krakowskiej, Kotuli i Ofiar Katynia na odcinku ok. 275 m, budowę zjazdu oraz budowę sygnalizacji świetlnej. Przebudowa skrzyżowania ma się przyczynić do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

– Całość inwestycji jest finansowana przez dewelopera – podkreśla Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Krzysztof Sobczyk z firmy Bryksy tłumaczy nam, że oprócz nowej sygnalizacji, która ma zapewnić większe bezpieczeństwo ruchu w tym rejonie, zostaną zlikwidowane lewoskręty i przejazd na wprost. Ten plan zaakceptował Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie. 

– Pas rozbiegowy do włączania się na ulicę Krakowską pozostanie w obecnym kształcie. Jednocześnie z tego pasa będzie zrealizowany wjazd na inwestycję KrakoVska – zapowiada Sobczyk. – Włączanie do ruchu będzie bezpieczne, ze względu na sygnalizację świetlną.

Sygnalizacja powstanie na skrzyżowaniu ulic: Krakowska, Kotuli, Ofiar Katynia. Przebudowa ma się zakończyć do końca września br. „Bryksy” nie chce podawać, ile pieniędzy wyda na inwestycję. – To tajemnica handlowa – tłumaczy Krzysztof Sobczyk.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama