Zdjęcie: Komenda Miejska Policji w Rzeszowie
Reklama

Ich „rajem” są centra handlowe i bazary, wykorzystują tłok, pośpiech, roztargnienie i przemęczenie. Policjanci z Rzeszowa ostrzegają przed kieszonkowcami.

– Za kilka dni rozpoczną się Świętą Bożego Narodzenia. Wielu z nas wybierze się na przedświąteczne, większe niż na co dzień zakupy. Centra handlowe i bazary zapełnią się kupującymi, tłok będzie także w środkach komunikacji publicznej. Niestety, w tłumie mogą pojawić się chętni na łatwy zarobek cudzym kosztem – złodzieje – ostrzega Adam Szeląg, rzecznik rzeszowskiej policji.

Sojusznikami złodziei są tłok, pospiech, roztargnienie, przemęczenie. Rzeszowscy policjanci baczniej przyjrzą się miejscom, gdzie dochodzi do najczęstszych kradzieży kieszonkowych. Pojawią się na bazarach, w rejonach dużych sklepów, czy przystanków autobusowych.

Ale samemu też warto zadbać o to, by kieszonkowcy nie zepsuli nam nadchodzących świąt. Mogą się oni pojawić się wszędzie tam, gdzie panuje duży ruch.

Jak złodziejom pokrzyżować plany?

– trzymaj swoją torebkę, saszetkę przed sobą,

– pieniądze rozdziel i umieść w różnych miejscach,

– nie noś karty bankomatowej razem z numerem PIN,

– klucze do mieszkania noś w innym miejscu niż dokumenty z adresem – jeżeli złodziej zdobędzie taki komplet może okraść Twoje mieszkanie zanim zdążysz zareagować,

– jeśli masz przy sobie większą ilość pieniędzy unikaj zatłoczonych miejsc,

– nie trzymaj portfela i dokumentów w tylnych kieszeniach spodni, zewnętrznych kieszeniach kurtek, w bocznych kieszeniach toreb,

– płacąc za zakupiony towar nie pokazuj całej zawartości portfela,

– podczas mierzenia garderoby, pakowania zakupów, płacenia w sklepie, nie odstawiaj torebki na podłogę lub ladę – złodziejowi wystarczy nawet krótki moment,

– zwracaj uwagę na “sztuczny tłok” i zamieszanie wokół Ciebie w sklepie, autobusie czy w innym miejscu,

– na ulicy unikaj korzystania z wszelkich podejrzanych usług, jak np. wróżenie, gry hazardowe, okazyjne możliwości zakupu itp.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

Comments are closed.