Zdjęcie: Piotr Woroniec jr / Rzeszów News

150 zł musiała wydać na taksówkę rodzina ze Stalowej Woli, by dotrzeć do domu, bo w pociągu Intercity relacji Kołobrzeg – Rzeszów zepsuła się klamka wagonu. 

Pan Tomasz (nazwisko do wiadomości redakcji) w piątek, 3 maja, wracał z rodziną (cztery osoby) do domu pociągiem „Zamoyski”. Wsiedli do niego po godz. 18:00 w Lublinie. Mieli dotrzeć do Stalowej Woli Charzewice. Pociąg dojechał tam na 20:00. 

– W wagonie nr 13 nie było automatycznie otwieranych drzwi. Klamka na końcu wagonu obracała się dookoła, a pociąg stał bardzo krótko na stacji i zmuszeni byliśmy jechać dalej – opisuje pan Tomasz. 

Próbowali przebiec do drugiego wyjścia. Przebieżka po pociągu nic nie dała. Pociąg ruszył. Łącznie pięcioro pasażerów (oprócz rodziny pana Tomasza, była jeszcze jedna osoba) zostało przymusowo „uwięzionych” w wagonie. 

Zgłosili się ze skargą do konduktora pociągu. Pasażerowie usłyszeli, że są sami sobie winni, bo nie przeczytali rzekomej kartki wywieszonej na drzwiach, że klamka jest zepsuta. – Konduktor kłamał – twierdzi pan Tomasz. Żadnej kartki nie było.

Pociąg zatrzymał się dopiero w Tarnobrzegu o godz. 20:22, gdzie „uwięzieni” pasażerowie wysiedli. – Tam konduktor na peronie jeszcze na nas nakrzyczał, stwierdził, że to nie jego wina, był bardzo niekulturalny – opisuje pan Tomasz.

Zdani tylko na siebie 

Jego rodzina zmuszona była zamówić taksówkę do domu. Taksówka musiała jechać aż ze Stalowej Woli, bo w Tarnobrzegu akurat nie było wolnej. Oba miasta dzieli ok. 30 km. Rodzina pana Tomasza za kurs taxi zapłaciła 150 zł, w domu była dopiero o 22:00.

– Intercity promuje bezpieczne przejazdy rodzinne, a my zostaliśmy zdani tylko i wyłącznie na siebie – komentuje majówkową „przygodę” pan Tomasz.

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - InstagramObserwuj nas na Instagramie!

Napisał skargę do przewoźnika. „Zachowanie konduktora w pociągu jest poniżej krytyki. Moja żona i dwie córki bardzo zdenerwowały się taką sytuacją, a konduktor potraktował nas bardzo nieprofesjonalnie” – czytamy w skardze.

Od Intercity zażądał zwrotu 150 zł, jakie rodzina wydała na taksówkę. „Jeżeli nie otrzymam zwrotu za bilet PKP Intercity, taxi i przeprosin za zachowanie konduktora, skieruję sprawę do sądu” – zapowiedział w skardze nasz Czytelnik. 

Czy przewoźnik skargę uwzględni i zwróci pieniądze? W sobotę o wyjaśnienie tej sytuacji zwrócili się do Intercity. Odpowiedź otrzymaliśmy w niedzielę, 5 maja. 

Cezary Nowak, rzecznik Intercity, przekazał nam, że spółka rozpatrzy skargę pasażerów, uwzględniając zaistniałe okoliczności.

– Powodem utrudnień była usterka mechanizmu otwierania drzwi, w wyniku której wagon został wyłączony w Rzeszowie na naprawę – przyznał Nowak. 

Dodał, że przewoźnik zobowiązał zespoły techniczne do szczególnego zwracania uwagi na prawidłowość działania mechanizmów drzwi, by sytuacja już się nie powtórzyła.

– Pasażerów przepraszamy za niedogodności – przekazał Cezary Nowak.

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama