Skuteczny protest mieszkańców. Obwodnica południowa Rzeszowa nie powstanie!

64
Zdjęcie: Piotr Woroniec Jr / Rzeszów News
Reklama

– Chcieliśmy ubogacić tę część Rzeszowa, a przez protesty dostaję pismo od rządu, że inwestycja upada. Cieszycie się? – pytał Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa, mieszkańców Budziwoja, którzy oprotestowali budowę obwodnicy południowej. Skutecznie. Rząd nie chce dać na nią pieniędzy.

W piątkowe popołudniowe Tadeusz Ferenc pojechał na rzeszowskie osiedle Budziwój, gdzie w domu kultury „Country” spotkał się z mieszkańcami, którzy od wielu miesięcy protestowali przeciwko budowie obwodnicy południowej Rzeszowa. W założeniu ma ona wyrzucić z centrum miasta ciężarówki.

Ratusz zaczął nawet szukać wykonawcy potężnej inwestycji, którą oszacowano na ponad 500 mln zł. Ale było wiadomo, że bez pomocy finansowej rządu, miasto inwestycji nie udźwignie. Władze Rzeszowa liczyły na to, że dostaną 277 mln zł dofinansowania, a z budżetu miasta będzie przeznaczona kwota 173 mln zł.

Tadeusz Ferenc na piątkowe spotkanie z mieszkańcami Budziwoja jechał jednak w fatalnych nastrojach. Do ratusza dotarło pismo z rządu, że wniosek o dofinansowanie budowy obwodnicy południowej Rzeszowa nie zostanie rozpatrzony z powodu protestów mieszkańców. Pismo w tej sprawie na spotkaniu odczytał Stanisław Sienko, wiceprezydent Rzeszowa.

Skutek? Budowa obwodnicy nie ma szans na realizację. Tadeusz Ferenc nie ukrywał złości na spotkaniu z mieszkańcami.

– Jak jedziecie koło mojego domu przy ul. Kwiatkowskiego to sami widzicie, jakie są korki. Do centrum są dwa wyjazdy: al. Sikorskiego i ul. Kwiatkowskiego. Chcieliśmy budować kolejną ulice. Chcieliśmy ubogacić tę część Rzeszowa, a przez protesty dostaje pismo od rządu, że inwestycja upada. Cieszycie się? – pytał mieszkańców Tadeusz Ferenc.

Domy się rozwalą, a droga zostanie

Reakcje mieszkańców były różne. Jedni krzyknęli „tak”, a inni „nie”.

– Nie mam nic przeciwko obwodnicy, ale rozważcie to, że obniżacie wartość nieruchomości o 300 tys. zł. Budujcie tam, gdzie nie ma budynków. Niech droga przebiega w pustych polach – mówili później mieszkańcy.

– Nie jesteśmy przeciwni rozwojowi miasta, nie jesteśmy przeciw budowie tej drogi tylko niech to będzie logicznie pomyślane. Obwodnicę zaprojektowano prawdopodobnie na starych planach, gdzie nie było tyle domów – mówili jeszcze inni mieszkańcy.

Na spotkaniu byli również zwolennicy budowy obwodnicy południowej.

– Jestem gotowy zmobilizować ludzi, którzy są za budową obwodnicy. To nie jest inwestycja na rok 5 czy 10 lat. To inwestycja na 50 lat. W tym czasie rozwalą się wasze domy, a droga będzie – stwierdził jeden z uczestników spotkania.

Tadeusz Ferenc całą sprawę skwitował: – Szanuję państwa zdanie, niemniej jednak muszę dążyć do tego, aby Rzeszów się rozwijał.

Skarga do Komisji Europejskiej

W planach ratusza obwodnica południowa miała mieć niespełna 6-kilometrową trasę, która łączyłaby ul. Podkarpacką z al. Sikorskiego. W skład inwestycji wchodziłaby również budowa kilometrowego mostu na wysokości tzw. Ptasiej Wyspy, który miał przecinać rzeszowski zalew na Wisłoku. Ta część inwestycji wywołała protesty ekologów.

Decyzja rządu o nierozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie budowy obwodnicy to skutek licznych protestów mieszkańców. Najpierw wspomnianych ekolodzy, do których dołączyła również lewicowa partia Razem. Później problemem byli mieszkańcy osiedli Biała i Budziwój, którzy wysłali pisma do wojewody, prokuratury, a nawet Komisji Europejskiej.

Mieszkańcy stwierdzili wówczas, że planowana droga nie ma być obwodnicą, a jedynie lokalnym łącznikiem osiedli Biała i Budziwój. Zdaniem protestujących, inwestycja zaszkodziłaby ptakom, które mają tu swój korytarz tranzytowy.

Chociaż Tadeusz Ferenc nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w walce o pieniądze na inwestycję, to w praktyce może się okazać, że budowa obwodnicy zostanie odłożona daleko w czasie. A plan był taki, że pierwsze roboty ruszą jeszcze w tym roku i zakończą się w 2019.

joanna.goscinska@rzeszow-news.pl

Reklama

64 KOMENTARZE

  1. i kurcze dalej podkarpacka będzie zawalona?! miasto i infrastruktura się rozwija i włączone wioski też powinny iść z tym…   Szkoda Tadzia też na tym cierpię bo odbija to się na Sikorskiego z którego ja wyjeżdżam ale później ma być przebitka na Przemyśl   ludzie to nie czasy gdzie jeżdziło się rowerami/ pieszo tudzież 3 maluchy na krzyż?!  

  2. Powinni poszerzyć ul. Jana Pawła II i Kwiatkowskiego do czterech pasów + Bus-pasy, bo przystanki są co 300 metrów. Prezydentowa przecież jeździ autobusem. To samo w Boguchwale i Tyczynie. Zamknąć ruch tranzytowy przez takie ulice jak np. Porąbki i Senatorska.

  3. na Budziwoju liczbę kursów MPK zmniejszyć o 70% w ramach ograniczania hałasu, nie kontynuować remontu Jana Pawła 2 w trosce o owady i ptaki żyjące w przydrożnych rowach, zbudować na każdym skrzyżowaniu sygnalizację świetlną ustawioną z najnowszym rzeszowskim trendem na czerwoną falę w ramach poprawy bezpieczeństwa. Za rok mieszkańcy sami się zrzucą na nową obwodnicę.

  4. A czy nie można by zamiast tej dużej inwestycji z obwodnicą i ze dużym i długim mostem zrobić jakąś mniejszą ? Np. połączyć niewielkim mostem przez Wisłok koniec ulicy Jarowej z ulicą J. Pawła II ? Wtedy i mieszkańcy i kierowcy będą zadowoleni.

  5. I bardzo dobrze, stójcie sobie w korkach,
    robicie szkodę sobie i swoim dzieciom.

    JAK MOŻNA BYĆ AŻ TAK GŁUPIM ?!!!!

  6. Fajnie niech powstanie obwodnica 10 m od okien pana Ferenca i tak blisko jak się
    da osobom które krzycza niech z obwodnicy wchodzą do domu czy będą zadowoleni i nic nie będą robic z tą sprawą.Korki na Kwiatkowskiego -dlaczego nie zajmą sie rozbudową w Boguchwale to tam jest nasilenie Mieszkańcy Bogucgwaly i włodarze tej gminy nie dali sie oszukac o przyłączamiu do miasta..Przez ul Kwiatkowskiego jadą samochody z rejestracjami KROSNA SANOKA BRZOZOWA STRYZOWA i przyleglych wiosek do Osiedla Budziwój samych mieszkańców jest bardzo mało Tak że krzykacze za obwodnicą puknijcie się w ten głupi łeb jak macie zamiar coś pisać .Pan Ferenc i jego świta nie liczą się z mieszkańcami robią co chcą uważając że to ich własność a to my płacimy podatki do miasta nie przejeżdzajacy przez ul.Kwiatkowskiego z ościennych miejscowość.

    • Kretynie ,obwodnica została zaplanowana w latach 70siatychy gdzie tych domów obecnie nie było, to nie wina ratusza że mieszkańcy wiedząc że przez ich teren będzie w przyszłości przebiegać droga pomimo to wybudowali się., Jeżeli miasto będzie miało taki ciemnogród to nie będzie się wcale rozwijało a wy szkodnicy będziecie się dusili w spalinach stojąc w korku.

    • Was to za mordy powinno się wziąć i zastosować wywłaszczenie. Do czego to już doszło aby garstka popapranców blokowała inwestycje dla wszystkich mieszkańców miasta jak i przyjezdnych , dzięki której rozładowałby się w jakimś stopniu korki. W innych miastach by się tak nie cackali jak tutaj , żaden włodarz nie chciałby stracić tyle pieniędzy więc wypier… tych pseudo protestujących siłą.

    • poczytaj ciołku Boguchwały nie da się włączyć do Rzeszowa tak samo jak Tyczyna to są granice i z nimi się nie da rozmawiać dalej im włodarzą dobrze się żyje w korycie i chlewie który mają. To tak samo jak z naszym rządem, osłami i teoretyczną demokracją od 89′ każdy pod siebie nic dla ludzi… Tadziu- mówią komuch ale tak jak on wyprowadził miasto to jestem pełen szacunku. Co do polityki Szlachta – PIS z mojego osiedla – co zrobił? Naprawił drogę do swojego domu – reszta zapomniana – , córa złamała obcas na kostce? – zrobił do swojego domu. Kultura wymaga mówiłem mu dzień dobry w sklepie osiedlowym „Wać Pan” Nie raczył odpowiedzieć bo to chyba za niski jestem statusem od niego 😉 Szlachta to Szlachta 😉 Pozdrawiam miłej nocki 😉 trzeba być po prostu dobrym człowiekiem aż i tylko tyle

  7. Powiesić za jaj…
    To jest z Polska. Ptaszki i kilka osób które mają gdzieś rozwój województwa. Panie Prezydencie jesteśmy z Panem!!!!

  8. Osobiscie jestem za mostem, ale dla wszystkich tu krzyczacych jest tylko jedno ale. Ten most i tzw obwodnica poludniowa tak naprawde nie zmniejszy korkow do centrum z terenow w kierunku dawnego Budziwoja, tylko je zwiekszy bo zaczna dodatkowo jechac nim z terenow Boguchwaly. Droga Kwiatkowskiego pozostanie taka jaka byla bo nie jest czescia projektu obwodnicy. Trasa obwodnicy durnie zaprojektowana tak ze cofa sie prawie pod Tyczyn wiec kto niby z niej skorzysta w celu dostania sie do centrum po przejechaniu mostu.

  9. Ci którym się wydaje ze cos wygrali tym ze o protestowali budowę obwodnicy i ministerstwo nie dało pieniędzy są w błędzie. Strzelili sobie gola na lata. Tak naprawdę dokumentacja została przygotowana i nikt z tego projektu nie zrezygnuje tak po prostu. Tereny na ktorych miała być wybudowana droga zostały zablokowane na lata. Nikt nie kupi tych działek wiedząc ze może na nich powstać droga. Ci którzy juz powoli przygotowywali się do wyprodzki będą musieli czekać w zawieszeniu bo Misato nie wykupi od nich terenów. A Ci co najbardziej protestowali dalej będą żyć w niepewności czy droga nie powstanie i czy warto malować plot. Zamiast protestować trzeba było walczy o godziwe odszkodowanie. Wszyscy będziemy za jakiś czas zdychac w korku od zapory po Grunwald i gdzie wówczas będą Ci wspaniali ekolodzy .
    Prosił bym aby władze miasta odwolywaly się od decyzji ministerstwa a osoby którym zależy na budowie obwodnicy niech składają do ratusza petycje popierające budowę. Może ktoś założy stosowny profil na fb

  10. Ferenc na emeryturę, nie chcesz korków inwestuj w transport zrównoważony – rowery górą! Miasta są dla ludzi nie dla maszyn! Fencu jadąc do ratusza zobacz ile samochodów stoi w koło niego, jak bardzo miasto zaśmiecone jest samochodami, jak to paskudnie wygląda, ile jest wypadków, ile smogu, zacznij myśleć rozsądnie, a nie wchodzisz do du…y samochodziarzom dyskryminując inne grupy społeczne. Wygodne otyłe osoby wożą 4 litery, zatruwają spalinami miasto.

    Rada miasta skorumpowana jest, tyle lat kadencji sprawiło że stworzyła się grupa trzymająca władzę. Nie lubię pisu ale to jedyna nadzieja rozwalić ten skorumpowany rzeszowski system.

      • nie będzie aut to nie będzie pracy, papu do sklepu na rowerze nikt nie przywiezie, szmat i całego blichtru też nie uświadczysz i to wg ciebie jest rozwój, przenieś się w Bieszczady albo na Alaskę tam możesz żyć w zgodzie z naturą polując na żarcie które właśnie spier…la

    • Ciebie to rozwalić by sie przydało poprzez eutanazje bo takim matołom tylko to jest w stanie pomóc.
      Rowery górą powiadasz a w Rzeszowie rowery to co są dołem ??? Pierdolisz tak jakbyś nie wiedział co piszesz, każdego chcesz na rower przerzucić ??!! Które miasto sie pytam nie jest samochodami zaśmiecone , przejedź się do innych miast i zobacz jak tam wygląda z korkami tragicznie sytuacja.
      Ten pis działa na szkodę miasta , rządził już jeden taki w Rzeszowie ,szlachta się nazywał , nie znał się na niczym miasto cofało się , to samo będzie z innym pisolem .
      Ferenc wygra kolejną kadencje – psy szczekają a karawana jedzie dalej.

  11. W takim razie zapraszamy Prezydenta do rozważenia wydania tych pieniędzy na alternatywny dojazd do Armii Krajowej od strony Chmielnika bo też mamy korki przez Słocinę. Spod Rocha przez Wieniawskiego pod salon Forda chyba nawet coś tam wpisane jest w plany to poprosimy o realizację za kasę baranów z Budziwoja

  12. Badziewój wioską pozostanie, nie ważne ile minie od postawienia tam tablicy Rzeszów. Taka mentalność.

    • Barany chcieli do Rzeszowa ale mentalnie to wioska z karłami którzy za blisko się krzyżują w rodzinach. Co za baranina.

  13. Wielkie OSZUSTWO zwane polityką rozwoju Miasta Rzeszowa
    Rok 2009 prezydent miasta tf.

    Wielka akcja propagandowa umr na rzecz przyłączenia Białej i Budziwoja do miasta.
    Prezydent, wywodzący się z tej części miasta „Drabinianka”, po agitacji, wśród radnych Budziwoja, przekonał Przewodniczącego i Innego radnych gminy… do propagowania akcji przyłączenia do Rzeszowa. W czasie akcji agitacyjnej nie było oficjalnie mowy o planach budowy drogi południowej. NIE BYŁO TEMATU.
    Po przyłączeniu do miasta jeden z radnych gminy automatycznie wszedł do Rady miasta.
    Symptomatyczne jest to że zarówno były przewodniczący rady gminy jak i ówczesny jej członek, w wyborach z 2014 r startowali z komitetu TF. Bez powodzenia, zresztą.
    Niezwłocznie Po przyłączeniu do Miasta w 2010r sporządzony został Projekt
    W zasadzie

    1-dlaczego projektowany przebieg mostu przebiega w najszerszym miejscu Wisłoka -ok 800m,
    a nie w miejscu o szer. ok 400m. Generuje to znaczne podniesienie kosztów inwestycji, ba jej podwojenie. (patrz mapa z raportu Miasta).

    2-dlaczego przebieg drogi znacznie różni się od wyłożonego projektu? Ukłon w stronę developera? Kosztem prywatnych właścicieli gruntów? Korupcja?

    3-dlaczego nie jest/był brany pod uwagę alternatywny przebieg drogi przez puste pola, obok posesji „Kwiatkowskiego 68”, co pozwoliło by uniknąć wielu protestów lokalnej społeczności?
    UM jako argumentu używa konieczność rozwoju miasta „miasto musi się rozwijać”
    Proszę o podanie istotnych inwestycji mających wpływ na wzrost dochodu. Póki co to dług miasta rośnie. A zresztą „potencjalne” inwestycje przemysłowe i tak są lokowane poza miastem.
    Co powstało?: markety, inwestycje w szkolnictwo-ze skarbu Państwa.
    Firmy wynoszą się do stref ekonomicznych. Długoletnie zwolnienia lub korzystne rozwiązania podatkowe. Przykładem Zelmer-Bosch, zresztą ta firma już długo nie pociągnie, jak przyjdzie płacić pełne obciążenia podatkowe.

    Strategia „rozszerzonej rzeczywistości” stosowana w kreowaniu wizerunku UM Rzeszowa
    nijak ma się do wzrostu budżetu tegoż podmiotu. To takie różowe okulary mające dawać wyobrażenie pozytywnego trendu w działaniach Włodarza Rzeszowa. Pozyskiwane środki z UE na inwestycje, przy braku rzeczywistego wzrostu bazy przemysłowej, nie handlowej,
    skutkuje corocznym wzrostem zadłużenia miasta, co w niedalekiej perspektywie doprowadzi do jego załamania. Tylko gdzie wtedy będzie ON? Jaka będzie obecnych elit odpowiedzialność.
    Znamiennym jest powoływanie się na statystyki wśród innych miast w kraju.
    To że inne miasta mają większe zadłużenie niczego nie tłumaczy. To tak jakby twierdzić, że inni są większymi oszołomami. Obecny budżet miast zbliża się do „masy krytycznej”.
    Ciekawe jakie jest zadłużenie osobiste tego zaklinacza rzeczywistości? Sądzę, że ZERO. Stosowanie odmiennych kryteriów w życiu osobistym i zawodowym jest charakterystyczne dla autokratycznego sposobu pojmowania rzeczywistości.

    Przyłączanie kolejnych terenów do miasta ma jedynie umożliwienie zakłamywania rzeczywistości.
    Władze miasta żywią się tym tematem. Przy zagospodarowaniu obecnych terenów developerka
    Ma robotę na 50 lat. Wystarczy objechać te wsiowe dzielnice. Pola, lasy, doły…
    Jaki wpływ na budżet miasta miały kolejne przyłączenia. Oprócz przejęcia budżetów gminnych.
    Czy na przyłączonych terenach powstały jakieś centra przemysłowe?
    Jeśli nawet tak to z pewnością nic wielkiego i z pewnością nie jest to skutkiem wielkomiejskości Rzeszowa. Raczej powołaniem strefy ekonomicznej. No i a4 ale to inwestycja centralna. No i lotniska, które było…jeszcze zanim obecny Włodarz był Prezesem…
    Wg UMiasta wzrost ilości mieszkańców w latach 2005-2017 wynosi ok.29000-kosztem przyjętych osiedli. w tym czasie miasto powiększyło się o 66km2.
    Reasumując gdyby odjąć te liczby. To w mieście niewiele się zmieniło.
    Wzrost liczby mieszkańców wynika z przejęcia terenów. No może liczba studentów wzrosła,
    ale to jest zjawisko tymczasowe, bazujące na statusie byłych państw WNP.
    Miasto przejęło budżety przejętych samorządów gminnych i żongluje statystykami. Wszystko po to by pozyskiwać kolejne dotacje i stworzyć wrażenie „dobrego gospodarowania”.
    A dług rośnie. Co na to przyszłe pokolenia?

    Innym eufemizmem jest troska o środowisko w planowanej inwestycji.
    Nie dość, że brak planu środowiskowego, którego tworzenie jest planowane po roku 2020, czyli po
    Rozpoczęciu-zakończeniu inwestycji „łącznik S19”. Jaka rola RDOS? Ze wydaje pozytywną opinię?
    Ponadto UM twierdzi, że kieruje się troską o mieszkańców miasta. Jaki wpływ na dobro mieszkańców ma rozbudowa lokalnych dróg dojazdowych? Jeśli już to ukłon w stronę okolicznych
    Społeczności w dostępie do śródmieścia. Ale co z tego wynika? W mieście tylko markety.
    Czyli o co chodzi? Brak poszanowania opinii mieszkańców broniących swojej własności.

    Dziwne, że Planowanie perspektywiczne obce jest takiemu tuzowi, kawalerowi dwóch orderów
    (o czym ustawicznie przypomina mieszkańcom osiedla Budziwój na corocznych spotkaniach z mieszkańcami), naszemu Panu Prezydentowi TF. Chyba, że perspektywa się zmieniła!!!!!!!!!!!
    .

  14. Ja myślę, że jest inny problem nasz prezydent unikał ostatnio Macierewicza ponieważ duma mu nie pozwoliła On przecież z Nowoczesnej (Rysiu Pertu nic nie załatwi). Pewnie też nie chciał nazwać mostu po PIS- owskiemu ( co zrobił dla PO). Teraz będziemy stać w korkach.

  15. Ci co neguja protest nie potrafią się wczuć w sytuację gdzie za dom i działkę warta 500 000 zl mieszkańcy dostają ofertę w wysokości 150 00-200 000 tys co za to kupią??? Kawalerkę 30m2 do remontu.

  16. Mostu z Grabskiego na Żeglarską też nie chcieli, teraz nie chcą też obwodnicy i kolejnego mostu…
    A potem lament że korki na Kwiatkowskiego a miasto qrwa nic nie robi. Teraz stać grzecznie w korku i wdychać pełną piersią spaliny. Warszawa ma nas za Polkę B oni się cieszą się że głupie barany protestują to się zablokuje …

    Obwodnica z mostem jednak powstanie tyle że nie w Rzeszowie a Warszawie to przez tereny zielone –

    http://moto.wp.pl/powstanie-nowy-most-na-wisle-bedzie-czescia-obwodnicy-warszawy-polaczy-wilanow-i-wawer-6126491128108673a

    A wy barany stójcie w korku.

    • Jestem baranem i chetnie postoje 30 min dziennie w korku a niżeli 24 h pod oknem. Widze różnice

      • URZ wybuduje wam pod nosem na Cichej Centrum Sportu to będziecie stać 1,5 godziny i życzę wam tego barany.

        • W końcówce Kwiatkowskiego na Cichej powstanie Centrum Sportu, dodatkowo obok lodowisko i żłobek na 100 dzieci. Za cirka 3 lata Ci co dziś blokowali obwodnicę z Budziwoja do ratusza na kolanach pójdą przepraszać…

          … tylko już wtedy unia pieniędzy nie da.

  17. Zablokujemy wam Kwiatkowskiego jedzcie sobie przez lubenie ciemna masa a ekolodzy dlaczego nie protestują za mają spalarnię śmieci na wska to nic nie przeszkadza im i ptakom oczyścić chcieli zalew za darmo to protestowali bo ptaki itp. Myśliwy jednym strzałem zabije kaczek niż zginie podczas takiego czyszczenia lub będąc jego skutkiem

    • Obecnie wyznaczona droga została ZAPLANOWANA W LATACH 70 TYCH , ludzie którzy wybudowali się w miejscu gdzie ma przebiegać zrobili to na własną odpowiedzialność ,a teraz protestują żeby przebiegała w innym miejscu ,inni z kolei że mało kasy dostaną.
      Tych szkodników powinno się siłą wykopać , skończyły by się te głupie zabawy w ciuciubabkę.

  18. Chu… z ptakami. Czerwony Ferenc lubi wydawać lekko publiczną kasę. Koszty obwodnicy można zmniejszyć poprzez eliminację tak długiego mostu.

    • Wypraszamy sobie takie komentarze nie wszyscy są za blokada budowy .młodzi ludzie nie mają nic przeciwko ale co zrobić jak znajdą się tacy inni i potem wszystkich wrzucacie do jednego worka więc proszę nie oczerniać ludzi nie wiedząc czy wszyscy protestują

  19. Skoro uwarzacie ze mamy tak obrotnego prezydenta, to gdzie jakaś alternatywa dla tej drogi, ludzie protestowali bo mieli w tym swoja rację, wina Ferenca ze nie ma żadnego planu zagospodarowania.

  20. Miasto powinno przestać finansować wszelkie inwestycje na tamtym osiedlu niech dalej żyją jak na wsi. Koniec z remontami ulic, chodników szkół i innych takich. Niech im te biedne ptaki srają na głowy 😉

    • Osoby działające na szkodę miasta z wymienionych osiedli nie poniosą konsekwencji swoich wiejskich zapędów i blokowania rozwoju Rzeszowa, ale mam nadzieję że te obszary zostaną przykładnie ukarane przez władze miasta mocno ograniczonym finansowaniem.

      • Tez nam taką nadzieję. Ze miasto przestanie wiedzieć lepiej co jest mieszkańca potrzebne. Bez diagnozy potrzeb. Konsultacji. Głosu obywateli.

    • Bez przesady nie wszyscy protestują jest tu teraz dużo młodych ludzi którzy kupili domy działki mieszkania i dlaczego mają być karani przez to że ktoś protestuje ? Trzeba dojść do kompromisu mieć jakis 2 plan może przesuną ciut drogę i będzie ok. A nie odrazy twierdzić że wszyscy mieszkańcy budziwoju protestują i wyzywać nas od buraków itd zastanówcie się czasem co piszecie 🙂

    • Jak można pisać kurwa o drugiej alternatywie skoro kasa przez protesty poszła się jebać , czy ktoś na głowę upadł pisząc takie głupoty ,albo o planie zagospodarowania przestrzennego ,przecież to nie robi się w ciągu kilku miesięcy lecz latami !!!!

    • Jestem mieszkanką Budziwoja od roku. Wcześniej mieszkałam w Warszawie. Nie podoba mi się że niektórzy wiedząc że ma być poszerzana i robiona droga tutaj mówię o Ul. Śnieżnej zablokowali inwestycje bo się pobudowali koło drogi.WYwalili ogromne okna na ulicę i nie chcą jej rozbudowy i puszczeni autobusu.Wiedzieli jak w przypadku obwodnicy Południowej że ma być poszerzana droga i to im się nie spodobało.SzLag mnie trafia że są niektórzy młodzi ludzie tak zacifani. Nie chcą żeby ten Budziwoj się rozwijał i był miastem a nie wsią.Przez tych Ludzi nie ma oświetlenia id połowy senatorskiej aż do ul Porąbki i na ul Śnieżnej. Jak niechcecie rozwoju to przenieście się w Bieszczady i będzie po sprawie….

    • Nie mieszkańcy tylko ekolodzy i tu chyba raczej ekolodzy protestowali odnośnie mostu że tam te ptaki tak ja zrozumiałam tekst 🙂 pozatym nie wszyscy mieszkańcy

    • Chyba o kury to tam nie dbają. Bo dwa dni temu 2 kury przejechałbym na Jana Pawła II. Łażą po ulicy jak święte krowy.

    • Oni tam w tych protestach do wszystkich instytucji mówili o tym że to ma nie być obwodnica tylko droga lokalna . Za te kłamstwo powinni pod sąd pójść..

      • Bo to byłaby obwodnica tylko z nazwy, cały ruch tranzytowy w kierunku Lwowa i tak kierował by się na ekspresówkę i dalej na autostradę.

Comments are closed.