Zdjęcie: Tomasz Modras / Rzeszów News
Reklama

W 2021 roku ma powstać długo wyczekiwany tunel, łączący ulice Zawiszy Czarnego i Podkarpacką. Miasto ma zgodę PKP na przebicie pod torami, teraz musi się jeszcze zamienić działkami. 

Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa, jeszcze w 2018 roku obiecał, że na tzw. osiedlu Architektów w rejonie przystanku przy ulicy Podkarpackiej, gdzie jest znajduje się przejazd kolejowy, miasto wykona tunel pod torami, by mieszkańcy okolicznych domów mieli bezpieczne przejście. 

Do tej pory niewiele się wydarzyło, więc Tadeusz Ferenc zaczął się niecierpliwić. – Strasznie długo trwa realizacja tych działań – narzekał ostatnio prezydent.

Przyspieszenie ma być w sierpniu. To właśnie wtedy miasto planuje na sesję Rady Miasta uchwałę, w której zamieni się około 30-hektarowymi działkami z Autorudem, który jest właścicielem salonu Seata.

To właśnie obok tego salonu na “dziko” od kilku lat przechodzą mieszkańcy ul. Zawiszy Czarnego. Dojście tą trasą na ul. Podkarpacką na najbliższy przystanek autobusowy zajmuje ok. 10 minut. 

Wybór “legalnej” trasy jest kłopotliwy. Trzeba iść w okolice obecnego sklepu Obi i IV Liceum Ogólnokształcącego (odcinek ulicy Zawiszy Czarnego), spacer zajmuje jednak co najmniej 25 minut. 

– Autorud nie chce sprzedawać działek, woli się zamienić. Przy ul. Lubelskiej ma też swój salon, a my mamy w tym rejonie działki, które możemy mu oddać w zamian za teren przy przejściu kolejowym – wyjaśnia Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

– Mamy także już zgodę PKP na przebicie się pod torami. Była ona niezbędna, ponieważ to spółka kolejowa jest właścicielem gruntu, a nie my – dodaje. 

Ratusz przewiduje, że cała procedura związana z zamianą i wyceną działek potrwa do późnej jesieni, dlatego inwestycja najprawdopodobniej znajdzie się dopiero w przyszłorocznym budżecie miasta. 

Tunel, który połączy ul. Zawiszy Czarnego i ul. Podkarpacką, ma być przeznaczony tylko dla pieszych i rowerzystów. Nie będzie tam możliwości przejazdu samochodem.

Dziś trudno określić, ile inwestycja miałaby kosztować. Obecnie w wieloletniej prognozie finansowej miasta na budowę tunelu zapisano 5,9 mln zł. Czas realizacji to rok 2023, ale ratusz liczy, że inwestycję uda się zrealizować szybciej – do końca 2021 roku.

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: