Rzeszowscy policjanci poszukują osób, które zostały oszukane przy zakupie sprzętu RTV i AGD za pośrednictwem strony internetowej www.incomp.pl. Rzeczywisty sklep Incomp, który ma siedzibę w Rzeszowie, nie prowadzi sprzedaży internetowej.
Jak informuje Adam Szeląg, rzecznik rzeszowskiej policji, w połowie czerwca br. właścicielka sklepu Incomp złożyła zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Kobieta prowadzi w Rzeszowie sklep stacjonarny ze sprzętem RTV i AGD. Od około dwóch tygodni zaczęli się z nią kontaktować klienci, żądając wywiązania się z umów zawartych w sklepie internetowym działającym pod adresem www.incompl.pl.
Sklep Incomp nie prowadzi sprzedaży internetowej, dlatego jego właścicielka powiadomiła policję m.in. o tym, że ktoś bezprawnie posłużył się danymi jej firmy.
Do tej pory policjanci przyjęli zawiadomienia od kilku osób z Rzeszowa i powiatu rzeszowskiego, które padły ofiarą oszustwa. – Szereg osób zostało również oszukanych na terenie kraju – twierdzi Adam Szeląg.
Postępowanie przygotowawcze w tej sprawie pod nadzorem Prokuratury Rejonowej dla miasta Rzeszów prowadzi Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Miejskiej Policji w Rzeszowie.
Prokuratura szacuje, że na terenie całego kraju zostało oszukanych co najmniej 100 osób na łączną kwotę ok. 200 tysięcy zł.
Bądź na bieżąco.
Obserwuj nas na Instagramie!Policjanci apelują, by osoby, które zapłaciły za towar, a którego nie dostały, zgłaszały się do najbliższej miejscu zamieszkania jednostki policji i tam składały zawiadomienia o oszustwie. Do tego niezbędne będą w szczególności potwierdzenie dokonania przelewu oraz wydruki prowadzonej korespondencji.
Strona www.incompl.pl aktualnie nie działa, ale w internecie bez problemu można znaleźć opinie na temat internetowego sklepu.
„Zamówiłam pralkę. Pieniądze wpłaciłam 16 czerwca. Od 20 czerwca w statusie zamówienia cały czas widnieje „towar oczekuje na sprowadzenie do magazynu nr 2”. Dzisiaj mamy 29 a pralki ani widu ani słychu. Przez telefon mówią, że trzeba czekać. Porażka totalna. Nigdy więcej. Złodzieje i oszuści – napisała w serwisie Wykop.pl jedna z internautek.
„Zamówiłem u nich towar, za który zapłaciłem przelewem. Od poniedziałku nie mogę się do nich dodzwonić” – twierdzi inny internauta. „Też kupiłem pralkę w tym sklepie 19 czerwca, ale pralki dalej nie ma” – dodaje kolejna osoba.
(ram)
redakcja@rzeszow-news.pl