Oszustwa internetowe. Policjanci poszukują pokrzywdzonych

0
Zdjęcie: Pixabay
Reklama

Rzeszowscy policjanci poszukują osób, które zostały oszukane przy zakupie sprzętu RTV i AGD za pośrednictwem strony internetowej www.incomp.pl. Rzeczywisty sklep Incomp, który ma siedzibę w Rzeszowie, nie prowadzi sprzedaży internetowej.

Jak informuje Adam Szeląg, rzecznik rzeszowskiej policji, w połowie czerwca br. właścicielka sklepu Incomp złożyła zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Kobieta prowadzi w Rzeszowie sklep stacjonarny ze sprzętem RTV i AGD. Od około dwóch tygodni zaczęli się z nią kontaktować klienci, żądając wywiązania się z umów zawartych w sklepie internetowym działającym pod adresem www.incompl.pl.

Sklep Incomp nie prowadzi sprzedaży internetowej, dlatego jego właścicielka powiadomiła policję m.in. o tym, że ktoś bezprawnie posłużył się danymi jej firmy.

Do tej pory policjanci przyjęli zawiadomienia od kilku osób z Rzeszowa i powiatu rzeszowskiego, które padły ofiarą oszustwa. – Szereg osób zostało również oszukanych na terenie kraju – twierdzi Adam Szeląg.

Postępowanie przygotowawcze w tej sprawie pod nadzorem Prokuratury Rejonowej dla miasta Rzeszów prowadzi Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Miejskiej Policji w Rzeszowie.

Prokuratura szacuje, że na terenie całego kraju zostało oszukanych co najmniej 100 osób na łączną kwotę ok. 200 tysięcy zł. 

Policjanci apelują, by osoby, które zapłaciły za towar, a którego nie dostały, zgłaszały się do najbliższej miejscu zamieszkania jednostki policji i tam składały zawiadomienia o oszustwie. Do tego niezbędne będą w szczególności potwierdzenie dokonania przelewu oraz wydruki prowadzonej korespondencji.

Strona www.incompl.pl aktualnie nie działa, ale w internecie bez problemu można znaleźć opinie na temat internetowego sklepu.

„Zamówiłam pralkę. Pieniądze wpłaciłam 16 czerwca. Od 20 czerwca w statusie zamówienia cały czas widnieje „towar oczekuje na sprowadzenie do magazynu nr 2”. Dzisiaj mamy 29 a pralki ani widu ani słychu. Przez telefon mówią, że trzeba czekać. Porażka totalna. Nigdy więcej. Złodzieje i oszuści – napisała w serwisie Wykop.pl jedna z internautek.

„Zamówiłem u nich towar, za który zapłaciłem przelewem. Od poniedziałku nie mogę się do nich dodzwonić” – twierdzi inny internauta. „Też kupiłem pralkę w tym sklepie 19 czerwca, ale pralki dalej nie ma” – dodaje kolejna osoba.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama