„Wisłokostrada” na wizualizacjach. Tak ma wyglądać nowa droga [FOTO]

12
Reklama

Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie otrzymał już wizualizacje 2-kilometrowej „Wisłokostrady”, która połączy os. Nowe Miasto z północną częścią Rzeszowa wzdłuż Wisłoka.

 

Autorem wizualizacji jest firma Mosty Katowice, która wygrała przetarg na zaprojektowanie „Wisłokostrady” – połączenia al. Rejtana z ul. Lubelską. Otrzyma za to 1,6 mln zł.

Wizualizacje jeszcze nie oznaczają, że cała dokumentacja inwestycji jest już gotowa. Katowicki projektant ma na to czas do października br. Dopiero wtedy rozpoczną się procedury związane z wyborem firmy, która wybuduje nową drogę, tzw. „Wisłokostradę”.

Projekt ma uwzględniać budowę drugiej nitki od al. Rejtana w kierunku ul. Ciepłowniczej. W tym ciągu powstanie również nad torami wiadukt (ponad 350 m). W miejscu, gdzie łączą się obie ulice będzie rondo. Ul. Ciepłownicza zostanie rozbudowana wraz z mostem Załęskim, następnie zostanie poszerzona al. gen. Maczka do ul. Lubelskiej.

Ratusz zamierza przedłużyć al. Rejtana w kierunku ul. Ciepłowniczej. W 2015 r. miasto wybudowało 700-metrowy odcinek drogi, ale kierowcy na razie nie mogą z niej korzystać, bo w pewnym momencie droga się urywa. Teraz miasto chce rozbudować drogę – do ulicy Gen. Maczka, która docelowo tworzyć będzie wspomnianą „Wisłokostradę”.

– Dzięki niej kierowcy, którzy będą chcieli z Nowego Miasta dojechać na Baranówkę, Miłocin i Staromieście oraz dalej w kierunku Warszawy i Lublina, nie będą musieli się przedzierać przez al. Piłsudskiego – mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Budowa „Wisłokostrady” jest podzielona na trzy etapy. Pierwszy to dobudowa drugiej jezdni drogi do powstającego targowiska przy ul. Lwowskiej oraz dwujezdniowe połączenie do ul. Ciepłowniczej. Nad linią kolejową Kraków – Medyka i mostem na rzece Młynówka wybudowana zostanie estakada.

Drugi etap przewiduje rozbudowę do dwóch jezdni (cztery pasy ruchu) ul. Ciepłowniczej z mostem Załęskim do skrzyżowania ulic Siemieńskiego i gen. Maczka. Przebudowany zostanie także most na rzece Wisłok. W trzecim etapie do dwóch jezdni będzie rozbudowana ul. Gen. Maczka.

Nowa droga ma mieć ok. 2 km. „Wisłokostrada” połączy os. Nowe Miasto z północną częścią Rzeszowa wzdłuż Wisłoka. Inwestycja szacowana jest na ok. 140 mln zł. „Wisłokostrada” ma być zrealizowana w latach 2018-2019. Ratusz liczy na to, że do budowy dorzuci się Unia Europejska.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

12 KOMENTARZE

  1. Jedynym rozwiązaniem jest transport kolejowy, taki jak w Paryżu po obwodzie poza miastem z odnogami do dzielnic, a wszystkie drogi szybkiego ruchu powinny omijać Rzeszów, a nie jakieś tam estakady w Rzeszowie wzdłuż Wisłoka, by jak w Wa-Wie zniszczyć płuca miasta czy rzekę.
    Co z tego że wybudujemy nowe mosty na rzece przedłużymy oraz poszerzymy istniejące już drogi, a miasto nadal nie będzie miało infrastruktury kolei do rozszerzania się miasta Rzeszowa Co z tego że przyłączamy następne gminy trzeba żeby teraz miały dobre połączenia drogowe szybkiego ruchu i trzeba będzie wydać na drogi w okresie zimy gdy zniszczy się nawierzchnia. Transport kolei podmiejskiej rozwiąże ten problem! To inwestycja na lata możliwa w spółce MKP

  2. beznadzieja, droga która nie rozwiąze żadnych problemów transportowych miasta. Lepszym i tańszym rozwiązaniem jest budowa dwóch mostów na wprost, daje większe możliwości, wykorzystuje nieużytki rozkłada ruch.
    Ferenc korki robią się na mostach czyli przeprawach relacji wschód- zachód, północ południe. Kierowanie ruchu na most który już się korkuje nic nie rozwiązuje. Jak głupia musi być komisja UE żeby dać kasę na takie kosztowne badziewie.

  3. A kiedy zapowiadany przez pana Ferenca most który odkorkuje Kwiatkowskiego? Z ulic Grabskiego przez Wisłok do ulicy Żeglarskiej? Drabinianka to dziś największe rzeszowskie osiedle a jedyna droga wąska i bez ścieżki rowerowej- zawsze w korku!

    Kiedy nowy most?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ