19 mln zł z ministerialnego programu na połączenie ulic Warszawskiej z Lubelską

5
Zdjęcie: Ewa Szyfner / Rzeszów News
Reklama

30 mln zł ma łącznie kosztować budowa łącznika ul. Warszawskiej z ul. Lubelską. Rzeszów poniesie tylko jedną trzecią wszystkich kosztów. Resztę pokryje 19-milionowe dofinansowanie, które miastu udało się zdobyć w wyścigu po ministerialne pieniądze.

Rzeszów otrzymał 19 mln dofinansowania na wartą łącznie prawie 30 mln zł inwestycję, którą jest połączenie ul. Lubelskiej z ul. Warszawską.

Pieniądze zostały przyznane z  programu „Polska Wschodnia 2014-2020”. Oznacza to, że miasto, realizując inwestycję, ponosi tylko jedną trzecią kosztów – wyjaśnia Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Pierwsza część inwestycji ma zostać zrealizowana do końca czerwca 2019 roku. To strategiczne połączenie dla miasta będące częścią obwodnicy północnej.

Połączenie od ronda na ul. Lubelskiej do ronda na ul. Warszawskiej będzie miało ok. 1,5 km. Będzie przedłużeniem drogi, łączącej dwa osiedla: Staromieście i Załęże. Powstaną dwa pasy ruchu w obu kierunkach przedzielone pasem zieleni. Będą także chodniki, ścieżki rowerowe i zatoki autobusowe.

W planach jest również budowa skrzyżowania z sygnalizacja świetlną oraz ronda przy ul. Borowej. Te prace wykona Miejskie Przedsiębiorstwem Dróg i Mostów z Rzeszowa za ponad 18 mln zł. – Do przetargu na wykonawcę  stanęły cztery firmy. MPDiM złożył najtańszą ofertę i dlatego zdecydowaliśmy się na nich – tłumaczy Andrzej Świder.

Trzeba jeszcze dodać, że koszt inwestycji zakłada nie tylko realizację robót, ale także m.in. wykup gruntów czy wypłatę odszkodowań z tego tytułu, stąd łączna kwota została oszacowana na 30 mln zł.

Druga część inwestycji, na którą miasto ma obecnie gotową na razie tylko koncepcję, zakłada połączenie od ul. Warszawskiej do Krakowskiej. Na tym odcinku zostanie wybudowany m.in. 300-metrowy wiadukt nad drogą krajową nr 9 i linią kolejową Rzeszów-Ocice.

W tej sprawie miejscy urzędnicy prowadzą negocjacje z Urzędem Marszałkowskim, ponieważ na ponad 6-kilometrowej trasie znajduje się niespełna 2-kilometrowy odcinek, który nie leży na terenie Rzeszowa. Samorząd podkarpacki ma współfinansować budowę drogi i wiaduktu ze swojego budżetu.

Cała inwestycja ma być gotowa do 2020 roku.

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

5 KOMENTARZE

  1. Tylko narzekacie….
    Trzeba się cieszyć z każdej złotówki na rzeszowskie inwestycje z UE (która ledwo jeszcze zipie) – bo jak padnie to z budżetu miasta dużo nie da się zrobić.

  2. PKP ma wybudować przystanek kolejowy Rzeszów Zachodni na ul.Przy Torze a miasto nawet nie ogłosiło przetargu na wiadukt nad torami aby można było do tego przystanku bezkolizyjnie dojechać.Co prawda firma projektowa Promost Rzeszów dostała zlecenie na koncepcje i projeket dalszego odcina od ul. Warszawskiej do ul.Krakowskiej.Miało powstać rondo na półnoć ul.Miłocińskiej(przecieko firmy Supon) ale środki finansowe na następnej sesji zostały dziwnie wycofane i brak jest dalszych zleceń na koncepcje i przetarg.Mało tego odcinek drogi łączacej zablokowany od 30 lat (obok zakładów gazowniczych)od skrzyżowania na ul.Wyzwolenia i uL.Okulickiego miasto albo sprzedało albo odstąpiło w użytkowanie spółce budowlanej.Czy ten czyn nie daje podstaw do skierowania sprawy do prokuratury za działanie na szkodę mieszkańców miasta.

  3. Jest to inwestycja o która upominali się mieszkańcy miasta od 30 lat,mało tego zaprojektowany był odcinek aż do ul.Krakowskiej (obwodnicy północnej miasta). Niech mieszkańcy miasta otworzą mapę i zobaczą totalna dziurę w tej częsci miasta gdzie nie na żadnych dróg łączących osiedle Miłocin,Przybyszówka Półnicn na połnoc od ul.Krakowskiej).Nie ma nawet zatwierdzonego planu zagospodarowania przestrzennego a chyba dlatego że koledzy deweloperzy,znajomi naczelnika jeszcze nie wykupili za grosze terenów rolnych.Jak wykupią i scala tereny od razu powstanie plan na osiedle i może za ten czyn jakieś mieszkanko się odda w użytkowanie dla decydentów.

    • Na to wszystko potrzeba pieniędzy i czasu. Ile kasy wpakowano od 2004 roku w Rzeszów. Bardzo dużo. Teraz II etap inwestycji i trzeba się cieszyć.
      Remontowana jest również al Sikorskiego (2+2), ul. Podkarpacka (2+2) i budowany dojazd do węzła S-19 „Rzeszów-Południe” z ul. Podkarpacką, również dwupasmówka. To mało? A mniejsze inwestycje….
      Przydałby się jeszcze biurowiec naprzeciwko Galerii Rzeszów na potrzeby Urzędu Miasta

ZOSTAW ODPOWIEDŹ