Zdjęcie: Materiały prasowe
Reklama

Nagrodę “Craziest Bike” zdobył w niemieckim Bad Salzuflen podczas Custombike Show 2019, Niken – rewolucyjny trójkołowiec japońskiej marki Yamaha. Stworzyła go ekipa Game Over Cycles z Rzeszowa.

Niken został po raz pierwszy publicznie zaprezentowany w Bad Salzuflen w dniach 6-8 grudnia br. podczas największych na świecie targów motocykli modyfikowanych, gdzie w konkursie konstruktorskim customowy Niken zdobył nagrodę “Craziest Bike”.

Jury konkursu doceniło m.in. fakt, że wszystkie elementy aluminiowe karoserii zostały wykonane ręcznie. Prace nad modyfikacją motocykla pochłonęły 1400 roboczo-godzin.

Unikatowy motocykl – pierwszy na świecie w pełni customowy Niken zbudowała rzeszowska firma Game Over Cycles. Na światowym rynku pojawił się w 2018 roku i jest oparty na opracowanej przez japoński koncern Yamaha unikalnej technologii Leaning Multi Wheel.

Oprócz dwóch pochylanych przednich kół, na wyjątkową konstrukcję pojazdu składają się czworoboczny układ kierowniczy oraz podwójne, teleskopowe zawieszenie.

GOC jest znane z modyfikacji przeprowadzanych na motocyklach amerykańskich marek, ale tym razem rzeszowska firma wykonała pracę na modelu japońskim. Stanisław Myszkowski, szef GOC, mówi, że Niken dla wielu osób jest wyjątkowy, dla innych kontrowersyjny.

– Pod względem technicznym w tej maszynie nie powinno się cokolwiek zmieniać. Japońska technologia na najwyższym poziomie sprawia, że właściwości jezdne Nikena są świetne – uważa Stanisław Myszkowski. 

Gdy po raz pierwszy zobaczył Nikena, Myszkowski poczuł, że GOC może zmodyfikować jego wygląd i nadać maszynie trochę inny charakter. Zmieniono mu całą karoserię, wszystkie elementy plastikowe zastąpiło aluminium, kształty pojazdu stały się bardziej ostre.

– Wręcz agresywne, nie tracąc przy tym właściwości aerodynamicznych. Mając na uwadze szybkość Nikena, teraz tnie on powietrze niczym samurajski miecz – śmieje się Stanisław Myszkowski.

Zdjęcie: Materiały prasowe

Szczególnym wyzwaniem było połączenie mechanizmów funkcyjnych maszyny oraz jej wyglądu. Elementy karoserii zbudowano i dopasowywano tak, by w każdym położeniu motocykla, zarówno przy skręcie, jak i pochyleniu na obie strony, nic ze sobą nie kolidowało.

Przednie zawieszenie Nikena porusza się w wielu płaszczyznach – odpowiednie utrzymanie balansu pomiędzy nowymi elementami wizualnymi, a fabrycznymi rozwiązaniami konstruktorskimi stanowiło najbardziej pracochłonną część modyfikacji motocykla.

Customowy Niken GOC nawiązuje do kraju swojego pochodzenia też obecnością języka japońskiego na konstrukcji.

Ekipa GOC wkomponowała w karoserię japońskie znaki oznaczające nazwę Niken, a także zachowaną w oryginalnej pisowni myśl, która jest zaczerpnięta z filozofii Yamahy i oznacza „odwagę w stawianiu sobie wysokich celów, niezmąconą strachem przed porażką” (失敗を恐れず、もう一段高い目標に取り組む).

Magdalena Piskorz, dyrektor generalna Yamaha Motor Polska, jest pod wrażeniem talentu twórcy GOC. – Jego nieszablonowego podejścia do customizacji i pomysłów nie z tej ziemi, które od lat są doceniane na całym świecie. Cieszę się, że wybrał ten model, tak innowacyjny i wyjątkowy dla Yamahy. Praca z takimi fachowcami to sama przyjemność.

Podczas premiery customowego Nikena w Bad Salzuflen na tegorocznym Custombike Show pojawiło się 32 tys. osób, w imprezie wzięło udział ponad 300 wystawców i zaprezentowano ponad 1000 motocykli customowych.

Zdjęcie: Materiały prasowe

Oprac. (ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: