Koszmar kierowców na ul. Podwisłocze powraca. Problem z wyjazdem z osiedla

20
Zdjęcie: Pan Waldemar / Czytelnik Rzeszów News
Reklama

Odkąd w lipcu na ul. Podwisłocze w Rzeszowie przy sklepie Lidl pojawiła się sygnalizacja świetlna, o którą od 2015 roku wnioskowali mieszkańcy, kierowcy „toną” w korkach. Tym razem problem jest z wyjazdem z osiedla Nowe Miasto.

Zamontowanie sygnalizacji na ul. Podwisłocze co rusz zbiera żniwa w postaci niezadowolonych kierowców. Pisaliśmy o tym pod koniec lipca. „Uruchomienie sygnalizacji świetlnej to jest jakaś masakra” – alarmowali nas Czytelnicy Rzeszów News, narzekając na ogromne korki.

Kolejną „ofiarą” sygnalizacji był sam prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc, który spóźnił się na koncert w ramach polonijnego festiwalu, bo stał właśnie w gigantycznym korku na ul. Podwisłocze.

Drogowcy odpowiadali, że sygnalizacja jest na razie testowana i potrzebują trochę czasu, by wybrać jak najbardziej optymalne rozwiązanie, które zadowoli zarówno kierowców, jak i pieszych.

– W weekend światła są pulsujące, w ciągu dnia w dni robocze światła czerwone i zielone obowiązują od godz. 9:00 do 17:00, gdy najwięcej klientów odwiedza sklep Lidl – mówił niedawno Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. 

To miało problem rozwiązać, ale nie rozwiązało. Kierowcy jadący ul. Podwisłocze przy każdej zmianie świateł notorycznie blokują tych, którzy próbują wyjechać z osiedlowej drogi w lewo w kierunku zapory.

„I nie jest to sytuacja jednorazowa tylko co zmianę ktoś blokuje wyjazd, gdzie na osiedlu robi się kolejka do skrętu i trzeba czekać po parę minut aż ktoś łaskawy przepuści. Policja powinna wlepiać mandaty osobom, które blokują co chwilę wyjazd. Dodatkowo, jak wróci rok szkolny, co będzie się działo przy większej ilości samochodów?” – zastanawia się pan Waldemar, Czytelnik Rzeszów News.

Za działanie sygnalizacji, jak i całego ruchu w mieście, odpowiada Miejskim Zarządem Dróg w Rzeszowie.

– Każda sygnalizacja powoduje utrudnienia w ruchu. Na skrzyżowaniach jest stawiana po to, aby zapewnić zarówno bezpieczne przejście, jak i przejazd. I to jest dla nas najważniejsze –  tłumaczy Andrzej Świder, dyrektor MZD.

A czy na bolączki nerwowych kierowców szef MZD coś poradzi? – Cały czas obserwujemy natężenie ruchu w mieście i na bieżąco, w zależności od potrzeb, dostosowujemy do nich każdą sygnalizację  w Rzeszowie – twierdzi Świder.

W godzinach szczytu w ciągu godziny ul. Podwisłocze przejeżdża ok. 700 samochodów. Budowa sygnalizacji kosztowała ok. 300 tys. zł. Inwestycję sfinansowała firma Domar, właściciel działki, przy której stoi Lidl.

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

20 KOMENTARZE

  1. Rondo rondo rondo. Jazda płynna. Tyle w temacie. Siedzą za tym biurkiem kasę biorą i na niczym się nie znają. Tak to jest jak ciotki, wujki i inne pokolenia na posady wpychaja. UKŁADY układziki

  2. Niby są w ratuszu ” magicy” a sknocili temat a wystarczyło przebić tunel pod ul.Podwisłocze- wjazd z parkingu przy Jedynce pod Podwisłoczem / wyjazd łukiem na parking przy Lidlu – z pod Lidla: w prawo bez problemu górą do świateł-a w lewo tunelem i po wyjeździe z parkingu przy jedynce w prawo do ul. Kopisto
    Koszty mogło by wyłożyć pi 50%; MIASTO i Lidl –
    Podobnie jak jest zrobiony wyjazd z pod Auchon w kierunku do miasta.

  3. I oczywiście żadnej winy tedexdeveloopera nie ma. Wsadzać potéżne centra handlowe w starą zabudowę, ogromne wieżowce w każdy wolny skrawek zieleni….to planowy, przemyślany rozwój miasta wg inż. Dr honorisa, kawalera dwóch orderów no i ojca chrzestnego drużyny developres…

  4. A może wystarczyło by zrobić małe „rondo” które niedawno powstało na Bł.Karoliny… wcześniej był problem z wyjeżdżaniem z osiedli… bo kierowcy jadący bł. Karoliny nie puszczali tych z ulic pobocznych…. zrobili rondo i ruch idzie płynniej, a świateł tam do dziś nie widziałem… a biedronka jest… i przedszkole… no i autobusy tam pętle mają…

  5. Światła są po to żeby można było bezpiecznie skręcić na Lidl jadąc od strony zapory. Natomiast zamiast świateł wystarczyło zrobić lewoskręt i wysepkę może by to zmniejszyło płynność ale jej nie zatrzymało jak teraz te światła. Pozdrawiam

  6. Pomysły w komentarzach widzę że się pojawiają, ale czy tak naprawdę to z tymi swiatłami ciała nie dali urzednicy ???
    Przecież to nie trzeba być analitykiem natęrzenia ruchu by wiedzieć że kolejne swiatła to kolejne zatory, więc urzędnicy mogli nie zgodzić się na te swiatła a wzamian wydać zgodę na wybudowanie kładki naziemnej – lidl wylozył pieniądze na swiatla to i mógłby zainwestować w przejscie naziemne

  7. „Rozwiązania” komunikacyjne w Rzeszowie od kilkunastu lat przystają do mentalności Rzeszowiaków. Za 185 baniek wyjebanych na most można wybudować kilka tuneli/wiaduktów w ciągu już istniejącej obwodnicy. A to tylko wisienka na torcie.

    • Co ty głupcze pier… jakie 185mln , miasto wydało na ten most raptem 27mln . Most jest częścią obwodnicy pacanie , zmieniła się też w tamtej okolicy cała infrastruktura od ronda Kuronia po ul . lubelską.

  8. A może by tak wyburzyć 2-3 szeregówki przy ul. Podwisłocze, zbudować most na Wisłoku i połączyć go z ul. Wincentego Pola obok sklepu Lidl na ul. Hetmańskiej gdzie jest skrzyżowanie ze światłami ? Pamiętam że kiedyś prezydent Ferenc podsunął taki pomysł, choć pewnie wtedy mało kto brał go na poważnie. Ten pomysł plus budowa podziemnego przejścia między dawnym sklepem Jedynka i Lidl na ul. Podwisłocze bardzo rozwiązałby problem korków na tej ulicy.

  9. Niedaleko szkoły 11-ski wbity krzyż obok jezdni. Kierowcy traktowali ulicę w terenie zabudowanym jak autostradę. I bardzo dobrze że teraz i wolniej i bezpieczniej.

  10. Stoją w korku i stać będą bo większość jedzie na ten sam most – Most Zamkowy. Kiedyś pan Ferenc miał świetne dwa pomysły połączenia Podwisłocza(obok Apartamentów Zamkowych) z ulicą Wierzbowa(obok kolorowego mostu)

    Drugim pomysłem był kolejny most przez Wisłok z ulicy Długosza do Cegielnianej. Realizacja tychże pomysłów usprawniłaby ruch i dała jakąś alternatywę.

    A tak dziś korki a od 1 października 45 tysięcy studentów dołożą do pieca 🙂
    Dlatego warto słuchać człowieka którego mieszkańcy sami sobie wybrali do rządzenia.

  11. parking za jedynką dodatkowo jest z jednej strony zamknięty szlabanem od strony bloku 24 -_-
    dodatkowo był płatny po otwarciu delikatesów centrum, teraz nie wiem

  12. A myśleliście nad podziemnym przejściem dla pieszych z parkingu delikatesów do Lidla… zamiast stawiać tam kolejny bezużyteczny wieżowiec…
    Wykupić 2-3 działki, za sklepem LIDL, które i tak nie są już używane, i zmniejszyć parking przy delikatesach… jestem mieszkańcem osiedla PODWISŁOCZE i ani razu jeszcze nie widziałem pełnego parkingu za delikatesami czy dawną JEDYNKĄ….
    2. Jeśli koszty takiego podkopu są za duże na budżet naszego prezydenta, to dlaczego nie zrobi kładki nad tą ulica, a zlikwiduje światła…

    • Bo LIDL płacąc za te światła z własnej kasy myślał też o wszystkich swoich klientach, także tych zmotoryzowanych a nie tylko pieszych.

      • To kiepsko to wymyślił, ponieważ odkad pojawiły sie tam te światła to szybki wypad do sklepu stał sie udręką. Nigdy wcześniej nie było tam takich korków, teraz to jest dramat.
        Jak bede tylko mógł to szeroko bede omijał ten sklep. Jak ktoś jest p*** i nie potrafił wyjechac ze sklepu i trzeba mu było do tego świateł, to powinien zastanowic sie czy kierowanie jest dla niego.
        Również jest taka sama jest opinia moich znajomych

Comments are closed.