Zdjęcie: Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa
Reklama

14 firm złożyło około 1000 pytań w sprawie projektowania i budowy Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego. 

W miniony piątek (17 lipca) urzędnicy planowali otworzyć oferty na zaprojektowanie i budowę RCK. Termin ten trzeba było jednak zmienić, ponieważ przetarg cieszył się dużym zainteresowaniem, potencjalni wykonawcy mieli bardzo dużo pytań. 

– 14 oferentów złożyło około 1000 pytań. Intensywnie pracujemy nad odpowiedziami. Na połowę pytań już udało się odpowiedzieć. Mamy nadzieję, że postępowanie rozstrzygniemy najpóźniej do końca września – zapowiada Anna Kowalska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie. 

Pytania dotyczą m.in. szczegółów kar umownych, które będą naliczane za opóźnienia, czy zakresu prac. Opóźnienia związane z otwarciem ofert póki co nie wpływają na opóźnienie realizacji całej inwestycji. Ta, zgodnie z planem, ma się rozpocząć jeszcze w tym roku od projektowania RCK. Ten etap ma zakończyć się pod koniec 2021 roku.

W latach 2022-2023 zaplanowano budowę centrum przesiadkowego. Inwestycja oszacowana na około 90 mln zł zakłada przebudowę placu przed dworcem PKP. Powstaną perony autobusowe oraz miejsce dla ładowarek autobusów elektrycznych. Z placu docelowo mają korzystać autobusy miejskie i komunikacja regionalna. 

W podziemiach ma powstać parking na minimum 110 miejsc, m.in. dla taksówek, osób wysiadających, około 30 miejsc typu Kiss&Ride oraz około 60 tzw. długiego postoju.

Plan budowy RCK przewiduje także przebudowę układu drogowego w centrum miasta – od skrzyżowania ul. Grottgera z ul. Asnyka do skrzyżowania z ul. Żeromskiego. Powstanie m.in. dwupasmowe rondo. 

Zostanie przebudowany również budynek dworca PKP. Zmieni się przede wszystkim jego wewnętrzna aranżacja, która ma być bardziej funkcjonalna dla pasażerów. Budynek zyska także nowoczesny systemy teleinformatyczne. 

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: