Reklama

Dodatkowe pasy, prawoskręty, lewoskręty, modernizacja sygnalizacji świetlnej – taki jest plan przebudowy czterech skrzyżowań w Rzeszowie. Roboty mają się zacząć w przyszłym roku.

Chodzi o skrzyżowanie al. Piłsudskiego z al. Cieplińskiego przy Galerii Rzeszów, a także al. Niepodległości z al. Armii Krajowej, al. Wyzwolenia z ul. Okulickiego i al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego.

Najwięcej skarg jest na skrzyżowanie przy Galerii Rzeszów. Skarżą się głównie piesi, przechodzący od Urzędu Marszałkowskiego w kierunku Galerii i na odwrót. Przejście na drugą stronę ulicy podczas jednego cyklu zielonego światła graniczy z cudem. Piesi urządzają sobie tam regularne biegi.

Co prawda 1,5 roku temu na problem zwróciły władze Rzeszowa i nakazały drogowcom przeanalizować zmianę świateł. Ale drogowcy już wtedy sceptycznie do tego podchodzili, twierdząc, że na wydłużeniu zielonego światła dla pieszych ucierpią kierowcy, a w konsekwencji będą jeszcze większe korki.

Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie, mówi, że sygnalizacja na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z Cieplińskiego zostanie zmieniona. To jeden z planów przebudowy tego skrzyżowania i wspomnianych już trzech.

Czekają na opinie fachowców

Przy tym pierwszym skrzyżowaniu planowana jest budowa dodatkowego prawoskrętu z al. Piłsudskiego w kierunku ul. Marszałkowskiej. Prawoskręt powstanie w miejscu istniejącego zieleńca. Drogowcy planują także przebudować chodnik, oświetlenie uliczne i sygnalizację świetlną.

– Jak będzie działała sygnalizacja, w tej chwili trudno powiedzieć. Zleciliśmy opracowanie dokumentacji przebudowy skrzyżowania. Fachowcy wypowiedzą się, jaki cykl świateł będzie najbardziej optymalny – mówi Piotr Magdoń.

Na skrzyżowaniu al. Niepodległości z al. Armii Krajowej też powstanie dodatkowy prawoskręt z Niepodległości w Armii Krajowej. Prawoskręt powstanie kosztem obecnego chodnika, którego nawierzchnia też będzie zmieniana, podobnie jak sygnalizacja świetlna i oświetlenie uliczne.

Prawoskręty zostaną także wybudowane na skrzyżowaniu al. Wyzwolenia z ul. Okulickiego, a także zatoka autobusowa i ścieżki rowerowe wraz z przejazdami dla rowerzystów na skrzyżowaniu.  I na tym skrzyżowaniu będzie zmodernizowana sygnalizacja świetlna i oświetlenie uliczne.

Podobne plany są na skrzyżowaniu al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego, gdzie prawoskręt powstanie z al. Powstańców Warszawy.

1,5 mln zł na przebudowę

– W tamtym roku przebudowaliśmy 38 skrzyżowań, teraz planujemy przebudowę tych czterech. Dzięki dodatkowym pasom, prawoskrętom, lewoskrętom, modernizacji sygnalizacji, dodatkowym ścieżkom, na tych skrzyżowaniach ruch będzie płynniejszy – twierdzi dyrektor Magdoń.

Dokumentacja projektowa przebudowy czterech skrzyżowań ma być gotowa jeszcze w tym w roku.

– Roboty planujemy rozpocząć w 2017 r. i w tym samym roku by się one zakończyły. Szacujemy, że na przebudowę wszystkich skrzyżowań wydamy ok. 1,5 mln zł – po 350-400 tys. zł na każde. Dokładne kwoty będziemy znali z dokumentacji projektowej – dodaje dyrektor MZD.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

8 KOMENTARZE

  1. Tak zachęcają że podnieśli cene biletów. Frodo co wolisz jazde autkiem z wybraną stacją i muzyką czy zciśnięty ze spoconymi chamami w chamobusie z disco polo bo tylko taką muzę słuchają wąsate janusze z mpk

  2. W Warszawie jest ponad 220 kładek. U nas z 3?
    Kładka o nowoczesnej futurystycznej bryle świetnie by tam pasowała.

  3. Frodo zapomnij że ludzie przesiądą sie do komunikacji miejskiej to utopia. Mój sąsiad bezrobotny woli podjechać autem na zakupy. A w Rzeszowie bezrobotni mają mpki za darmo! Czy pisać więcej? A Ty forsujesz kolejny absurd że zmniejszenie liczby pasów lub nie budowanie nowych usprawni komunikacje? To gdzie Ci wysłać drewniaki i kolorowy wiatraczek?

  4. Myślę, że jednak kładka na tak dużym skrzyżowaniu nie będzie najlepszym pomysłem. Pomyślcie o ludziach, którym się spieszy na przeciwległy kraniec skrzyżowania.

  5. Skoro buduję się obwodnicę wokół miasta to po co ułatwiać ruch samochodów w centrum? Plan transportowy zakładał zachęcanie ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej i zmniejszenie ruchu samochodów w centrum. Więc budowanie dodatkowych pasów to działanie całkowicie przeciwbieżne.

  6. Jak nie zostanie wykonany czwarty pas ruchu od skrzyżowania koło Galerii Rzeszów w kierunku Krakowa który byłby tylko dla skręcających w prawo jadących z wiaduktu Tarnobrzeskiego to planowana modernizacja skrzyżowania nic nie ułatwi pieszym przechodzący od Urzędu Marszałkowskiego w kierunku Galerii i na odwrót.

Comments are closed.