Dodatkowe pasy, prawoskręty, lewoskręty, modernizacja sygnalizacji świetlnej – taki jest plan przebudowy czterech skrzyżowań w Rzeszowie. Roboty mają się zacząć w przyszłym roku.
Chodzi o skrzyżowanie al. Piłsudskiego z al. Cieplińskiego przy Galerii Rzeszów, a także al. Niepodległości z al. Armii Krajowej, al. Wyzwolenia z ul. Okulickiego i al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego.
Najwięcej skarg jest na skrzyżowanie przy Galerii Rzeszów. Skarżą się głównie piesi, przechodzący od Urzędu Marszałkowskiego w kierunku Galerii i na odwrót. Przejście na drugą stronę ulicy podczas jednego cyklu zielonego światła graniczy z cudem. Piesi urządzają sobie tam regularne biegi.
Co prawda 1,5 roku temu na problem zwróciły władze Rzeszowa i nakazały drogowcom przeanalizować zmianę świateł. Ale drogowcy już wtedy sceptycznie do tego podchodzili, twierdząc, że na wydłużeniu zielonego światła dla pieszych ucierpią kierowcy, a w konsekwencji będą jeszcze większe korki.
Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie, mówi, że sygnalizacja na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z Cieplińskiego zostanie zmieniona. To jeden z planów przebudowy tego skrzyżowania i wspomnianych już trzech.
Czekają na opinie fachowców
Przy tym pierwszym skrzyżowaniu planowana jest budowa dodatkowego prawoskrętu z al. Piłsudskiego w kierunku ul. Marszałkowskiej. Prawoskręt powstanie w miejscu istniejącego zieleńca. Drogowcy planują także przebudować chodnik, oświetlenie uliczne i sygnalizację świetlną.
– Jak będzie działała sygnalizacja, w tej chwili trudno powiedzieć. Zleciliśmy opracowanie dokumentacji przebudowy skrzyżowania. Fachowcy wypowiedzą się, jaki cykl świateł będzie najbardziej optymalny – mówi Piotr Magdoń.
Na skrzyżowaniu al. Niepodległości z al. Armii Krajowej też powstanie dodatkowy prawoskręt z Niepodległości w Armii Krajowej. Prawoskręt powstanie kosztem obecnego chodnika, którego nawierzchnia też będzie zmieniana, podobnie jak sygnalizacja świetlna i oświetlenie uliczne.
Prawoskręty zostaną także wybudowane na skrzyżowaniu al. Wyzwolenia z ul. Okulickiego, a także zatoka autobusowa i ścieżki rowerowe wraz z przejazdami dla rowerzystów na skrzyżowaniu. I na tym skrzyżowaniu będzie zmodernizowana sygnalizacja świetlna i oświetlenie uliczne.
Podobne plany są na skrzyżowaniu al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego, gdzie prawoskręt powstanie z al. Powstańców Warszawy.
1,5 mln zł na przebudowę
– W tamtym roku przebudowaliśmy 38 skrzyżowań, teraz planujemy przebudowę tych czterech. Dzięki dodatkowym pasom, prawoskrętom, lewoskrętom, modernizacji sygnalizacji, dodatkowym ścieżkom, na tych skrzyżowaniach ruch będzie płynniejszy – twierdzi dyrektor Magdoń.
Dokumentacja projektowa przebudowy czterech skrzyżowań ma być gotowa jeszcze w tym w roku.
– Roboty planujemy rozpocząć w 2017 r. i w tym samym roku by się one zakończyły. Szacujemy, że na przebudowę wszystkich skrzyżowań wydamy ok. 1,5 mln zł – po 350-400 tys. zł na każde. Dokładne kwoty będziemy znali z dokumentacji projektowej – dodaje dyrektor MZD.
(ram)
redakcja@rzeszow-news.pl
Tak zachęcają że podnieśli cene biletów. Frodo co wolisz jazde autkiem z wybraną stacją i muzyką czy zciśnięty ze spoconymi chamami w chamobusie z disco polo bo tylko taką muzę słuchają wąsate janusze z mpk
W Warszawie jest ponad 220 kładek. U nas z 3?
Kładka o nowoczesnej futurystycznej bryle świetnie by tam pasowała.
Frodo zapomnij że ludzie przesiądą sie do komunikacji miejskiej to utopia. Mój sąsiad bezrobotny woli podjechać autem na zakupy. A w Rzeszowie bezrobotni mają mpki za darmo! Czy pisać więcej? A Ty forsujesz kolejny absurd że zmniejszenie liczby pasów lub nie budowanie nowych usprawni komunikacje? To gdzie Ci wysłać drewniaki i kolorowy wiatraczek?
Myślę, że jednak kładka na tak dużym skrzyżowaniu nie będzie najlepszym pomysłem. Pomyślcie o ludziach, którym się spieszy na przeciwległy kraniec skrzyżowania.
Albo przejście podziemne, albo kładka nadziemna byłyby najlepszym rozwiązaniem na skrzyżowaniu przy Galerii Rzeszów.
Okrągła kładka na rondzie przy Galerii Rzeszów by się sprawdziła.
Skoro buduję się obwodnicę wokół miasta to po co ułatwiać ruch samochodów w centrum? Plan transportowy zakładał zachęcanie ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej i zmniejszenie ruchu samochodów w centrum. Więc budowanie dodatkowych pasów to działanie całkowicie przeciwbieżne.
Jak nie zostanie wykonany czwarty pas ruchu od skrzyżowania koło Galerii Rzeszów w kierunku Krakowa który byłby tylko dla skręcających w prawo jadących z wiaduktu Tarnobrzeskiego to planowana modernizacja skrzyżowania nic nie ułatwi pieszym przechodzący od Urzędu Marszałkowskiego w kierunku Galerii i na odwrót.
Comments are closed.