Z 60 do 100 km/h zwiększą prędkość pociągi na odcinku Boguchwała – Czudec. O kilka minut skróci się czas podróży na trasie Rzeszów – Jasło.
Będzie to możliwe dzięki dobiegającej końca modernizacji odcinka Boguchwała – Czudec. W poniedziałek PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z zarządem województwa podkarpackiego na współfinansowanie projektu na trasie Rzeszów – Jasło.
Inwestycja będzie kosztowała 53 mln zł, z czego 33 mln zł będzie pochodziło z unijnych funduszy – podkarpackiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Umowa daje gwarancję dokończenia inwestycji z pomocą Unii Europejskiej.
– To bardzo oczekiwana inwestycja, która umożliwia lepsze skomunikowanie kolejowe na południe regionu. Dzięki tej rewitalizacji dużo szybciej pasażerowie pojadą w kierunku Bieszczad – mówi Bogdan Romaniuk, wicemarszałek podkarpacki.
Modernizacja odcinka Boguchwała – Czudec jest jednym z ostatnich elementów wyremontowania całej linii nr 106 Rzeszów – Jasło, którą przeprowadzono w ostatnich latach.
Prace pomiędzy Boguchwałą a Czudcem obejmują wymianę torów, odnowienie peronów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych. Trwają ostatnie prace wykończeniowe, m.in. malarskie i porządkowe, trwa sprawdzanie urządzeń.
– Prace na tym odcinku już się kończą. Rewitalizacja linii pozwoliła na znaczące skrócenie czasu przejazdu pociągiem, a to jest najważniejsze dla pasażerów – twierdzi Andrzej Szydło, zastępca dyrektora PLK Regionu Południowego.
Dzięki modernizacji linii nr 106 na odcinku Boguchwała – Czudec prędkość pociągów zwiększy się z 60 do 100 km/h. Po pracach i zakończeniu testów urządzeń, pociągi pojadą szybciej. Będzie kolejne, kilkuminutowe skrócenie podróży na trasie Rzeszów – Jasło.
Do tej pory na tej trasie wymieniono 12 km toru oraz przebudowano 29 obiektów inżynieryjnych, w tym trzy mosty i trzy wiadukty w gminach: Boguchwała, Czudec, Strzyżów. Przebudowano także 23 przejazdy kolejowo-drogowe.
Od poniedziałku (30 lipca) na trasie Rzeszów – Jasło pasażerowie mogą korzystać z dodatkowych przystanków: Zaborów Błonia, Markuszowa, Jasło Fabryczne. Są też nowe perony na przystankach w Wisłoczance, Babicy, Babicy Kolonia – wyposażono je w nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne, perony są też lepiej oświetlone i czytelnie oznakowane.
Ponadto wybudowano specjalne pochylnie, która ułatwiają wsiadanie do pociągów.
– Już w lipcu, kiedy mogliśmy uruchomić dodatkową parę pociągów z Rzeszowa do Jasła, liczba pasażerów wzrosła o 70 procent. Od września uruchamiany kolejne pociągi i będzie to sześć par dziennie – zapowiada Bogdan Romaniuk.
Jak twierdzi Podkarpacki Urząd Marszałkowski, zmodernizowanie linii nr 106 pozwoli również na przywrócenie ruchu pociągów na linii nr 108 od Jasła do Zagórza i dalej na południe. Od września planowane jest uruchomienie czterech par pociągów w relacji Jasło – Zagórz oraz po dwie pary pociągów pomiędzy Zagórzem, Sanokiem, Łupkowem/Komańczą.

(ram)
redakcja@rzeszow-news.pl
Patrząc na poziom wykonawców i burdel organizacyjny to jestem w ciężkim szoku, że udało się to doprowadzić do końca…
pogięło cię?! 70% więcej pasażerów to nie 10 a 17 nie 100 a 170. popatrz kiedyś ile osób siedzi w takim składzie. to jest masakra. wożenie powietrza i tyle. no ale jak unia daje to ok. proponuję wymienić na koszt unii wszystkie okna w urzędzie to może wzrośnie oglądalność petentów o 70 procent
“liczba pasażerów wzrosła o 70 procent”
bo do tej pory był pociąg zastępczy czyli autobus.
“Inwestycja będzie kosztowała ” to dopiero będzie czy już się kończy przebudowa.
Czy ktoś to redaguje ? bo jest pomieszane to co było do zrobienia z tym co zrobione.
No i gites robota się robi jak to mawia szeryf a dzięki kolei może zawsze kilkaset aut mniej przyjedzie do Rzeszowa .
O linii przez Brzozów to nie marzę nawet, ale skrót przez Moderówkę to kiedy? Zmuszanie pasażerów jadących w Bieszczady by podziwiali peron w Jaśle to nie jest z ich perspektywy najlepsze rozwiązanie.
Comments are closed.